آیت‌الله علوی گرگانی:
یکی از مراجع تقلید شیعیان فضای مجازی را از مشکلات امروز جامعه دانست و گفت: باید جوانان را از آسیب‌های این فضا دور کرد.
کد خبر: ۶۰۵۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶ 14 May 2018

به گزارش تابناک قم،‌ آیت‌الله العظمی سیدمحمدعلی علوی گرگانی ظهر دوشنبه در دیدار سعید اوحدی مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با بیان اینکه انسان‌ها در زمان خلقت از هیچ چیز اطلاع ندارند و جاهل هستند، گفت: نخستین حالت بشر، جهل است و خداوند است که دانایی را برای انسان‌ها فرستاد.

وی با اینکه خداوند همواره در زمین هادی و راهنما برای انسان‌ها قرار داده است، گفت: خداوند همواره برای هدایت‌ انسان‌ها پیامبران را مبعوث کرده است و هیچ‌گاه زمین خالی از راهنما و هادی نبوده است.

استاد سطوح عالی حوزه با بیان اینکه نخستین معلم انسان، حضرت حق تعالی است، گفت: اگر انسان‌ها به راهنمایی‌ها و هدایت‌ها توجه داشته باشند، به جایگاهی می‌رسند که نامشان در تاریخ ماندگار می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر انسان هر روز در حال ضرر و زیان است و این زیان تنها در صورتی که انسان ایمان داشته باشد و عمل صالح انجام دهد، از بین می‌رود.

آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر ضرورت توجه به مشکلات جوانان گفت: مسئولان باید نسبت به جوانان و مشکلات مردم جامعه احساس مسئولیت داشته باشند و بی‌تفاوت نباشند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید به دنبال خدمت به مردم باشند عنوان کرد: خداوند به پیامبرانی که نسبت به امت خود مهربان‌تر و دلسوزتر بودند، مقام و جایگاه بالاتری داده است و اگر در شرایط حاضر نیز علما و مسئولان بیش از پیش به فکر و دلسوز مردم باشند در نزد خدا جایگاه بالاتری خواهند داشت.

این مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اهمیت خدمت‌رسانی و مشارکت دادن مردم در کارها، گفت: یکی از مشکلات امروز جامعه فضای مجازی است و باید جوانان را از آسیب‌های این فضا دور کرد؛ متأسفانه فضای مجازی مردم را به ستوه آورده و بدبخت کرده است.

وی در پایان اظهار کرد: دشمن می‌خواهد از فضای مجازی برای آسیب زدن به جامعه و مردم استفاده کند و ما نیز باید برای مقابله با آن‌ها فکری کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار