معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: 90 درصد فرش ابریشم استان صادراتی است و ارزش افزوده این فرش هزار درصد است.
کد خبر: ۶۰۵۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷ 14 May 2018

به گزارش تابناک قم، امیر محمدی چهر ظهر امروز در دیدار مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با حسن یونس سینکی معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در سالن جلسات اتاق بازرگانی استان قم با اشاره به وضعیت قیمت نان در استان قم اظهار کرد: حدود 4 سال است که قیمت نان در استان تغییر پیدا نکرده و این مساله با توجه به افزایش هزینه‌ها، مشکلات زیادی را برای نانوایان قم به وجود آورده است، در زمینه کیفیت آرد هم در استان مشکل داریم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مزایای سبوس برای همه روشن است، میزان سبوس را در چند مرحله در نانوایی‌های استان قم به میزان استاندارد رساندیم تا کیفیت نان در این استان افزایش پیدا کند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: با توجه به اینکه کشورمان در زمینه گندم خودکفا است و کشور عراق هم خواهان آرد ایران است، باید معبری برای ورود موقت گندم به کشور ایجاد شود تا صادرات آرد به عراق داشته باشیم.

محمدی چهر با اشاره به وضعیت نان سنگک در استان قم اظهار کرد: این استان 230 واحد نان سنگک دارد و استان قم همیشه در کشور در زمینه نان سنگک رتبه اول یا دوم را دارد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه برخی از واحدهای تولیدی در زمینه خوراک دام، ارز دولتی را گرفتند، اما شاهد افزایش زیاد قیمت این خوراک بودیم.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی، بستری را برای تولید فراهم کرد.

محمدی چهر با اشاره به وضعیت واحدهای صنفی در استان قم اظهار کرد: این استان 40 هزار واحد صنفی دارد و بالاترین سرانه واحد صنفی کشور در قم است، استان قم در زمینه فرش، مبلمان و سوهان حرف برای گفتن دارد و 90 درصد فرش ابریشم استان صادراتی است و ارزش افزوده این فرش هزار درصد است.

وی ادامه داد: 40 هزار نفر در بخش فرش استان قم فعال هستند، ولی هنوز نمایشگاه دائمی فرش در استان به بهره برداری نرسیده است، این نمایشگاه هفت هزار متر مربع فضای مسقف دارد و باید پیگیری برای اختصاص اعتبارات برای تکمیل این نمایشگاه صورت بگیرد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: 6 هزار نفر به صورت رسمی در بخش مبلمان استان فعالیت دارند و مبلمان قم به چندین کشور صادر می‌شود، باید به صادرکنندگان مبلمان قم به بازار عراق کمک شود.

محمدی چهر با اشاره به لزوم افزایش صادرات کشور به کشورهای عربی اظهار کرد: می‌توانیم که از ظرفیت عراق و عمان برای صادرات مجدد به کشورهای عربی استفاده کنیم، کشورهای عربی تعرفه ترجیحی بین خودشان دارند و با توجه به این تعرفه می‌توانیم افزایش صادرات به کشورهای عربی را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: باید به اصناف استان قم کمک شود، اصناف نیازمند تسهیلات با نرخ بهره پایین هستند، اصناف، واحدهای کوچکی هستند که هزینه تولید در آن‌ها بیشتر از واحدهای صنعتی بزرگ است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: صدور کارت‌های بازرگانی موقت معضل است، البته در استان قم به دقت بررسی می‌کنیم تا در زمینه کارت‌های بازرگانی مشکلی نداشته باشیم.

محمدی چهر با اشاره به وضعیت مشوق‌های صادراتی اظهار کرد: این مشوق‌ها در قانون آمده است، اما هنوز شاهد ابلاغ مشوق‌های صادراتی نبودیم، در حالی که باید در ابتدای سال این مشوق‌ها ابلاغ می‌شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تعرفه 20 درصدی روی واردات ابریشم به کشور وجود دارد، در حالی که ابریشم داخلی نه کیفیت مناسبی دارد و نه کفاف نیاز بخش فرش قم را می‌دهد، همچنین بخش فرش ابریشم طی سال‌های اخیر با رکورد مواجه بود.

 

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار