با صدرنشینی و صعود رقم خورد؛
تیم فوتبال جوانان صبای قم با قهرمانی در مسابقات دسته اول فوتبال جوانان کشور پایان خوشی در این رقابت ها داشت و توانست برای نخستین بار به لیگ برتر جوانان صعود کند.
کد خبر: ۶۰۵۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲ 14 May 2018

به گزارش تابناک قم، پیروزی یک بر صفر صبای قم برابر پارس جنوبی جم در روز سوم و پایانی مرحله نهایی مسابقات فوتبال دسته اول جوانان کشور کافی بود تا صبا علاوه بر کسب سهمیه صعود به لیگ برتر، جام قهرمانی این مسابقات را نیز بالای سر ببرد.

صبا در مرحله نهایی ۳ بازی برگزار کرد که پس از تساوی یک بر یک برابر ملوان انزلی، در بازی بعد ۳ بر ۲ استقلال اهواز را شکست داد و سپس با برتری یک بر صفر بر نماینده استان بوشهر، با ۷ امتیاز در صدر قرار گرفت و همراه با ملوان انزلی لیگ برتری شد و استقلال اهواز و پارس جنوبی سوم و چهارم شدند و از صعود باز ماندند.

صعود تیم جوانان صبا به سختی به دست آمد به طوری که بر اساس شرایط نابسامان در ساختار تیم‌های فوتبال صبای قم، تیم جوانان صبا از حمایتی برخوردار نبود و هزینه‌های این تیم به صورت شخصی توسط خیرین یا مربیان تیم تأمین می‌شد و به گفته مربیان صبا، گاهی این تیم مجبور می‌شد با حداقل تمرین یا امکانات به استقبال مسابقات خود برود.

به عبارت دیگر کادر فنی صبا تصمیم داشتند باری را که بر دوش گرفته‌اند به هر نحو ممکن به مقصد برسانند و در غیر این صورت بهانه‌های زیادی برای رها کردن کار در راه ادامه مسابقات دسته اول جوانان کشور وجود داشت.

شاید زمانی که صبا در آخرین بازی مرحله گروهی خود در قم و در مسابقه با دخانیات گیلان در شرایطی که برای صعود باید پیروز می‌شد و در خانه یک بر صفر عقب افتاد هرگز فکر آن را نمی‌کرد که در آن مسابقه هم پیروز شود و سپس موفقیت‌های بزرگ‌تری در انتظار این تیم باشد.

یک گل دیرهنگام در آخرین دقیقه وقت‌های تلف شده آن مسابقه سرنوشت این مسابقات را تغییر داد و تیمی که در آستانه حذف در مرحله گروهی بود ناگهان جواز صعود را به دست آورد و در ادامه به شکل حیرت انگیزی قهرمان مسابقات شد.

موفقیت تیم جوانان صبای قم مرهمی بر زخم‌های فوتبال قم است. فوتبال قم در ماه‌های اخیر درگیر حواشی بسیاری بوده است و از سوی دیگر نام صبای قم به نمادی برای ناکامی و سوء مدیریت در ورزش تبدیل شده و اکنون جوانان صبا توانسته بخش کوچکی از ناکامی را جبران کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار