مدیرکل راه و شهرسازی استان قم:
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: 4 هزار هکتار از بافت شهر قم نیازمند بازآفرینی است که بازآفرینی این بافت‌ها در قالب محلات در دستور ستاد بازآفرینی استان قم قرار دارد.
کد خبر: ۶۰۵۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶ 14 May 2018

به گزارش تابناک قم،حسن صبوری با اشاره به وضعیت بافت‌های تاریخی در شهر قم اظهار کرد: این شهر بافت‌های تاریخی بسیاری در اطراف حرم حضرت معصومه(س) دارد و ساماندهی این بافت‌ها اهمیت زیادی دارد. 4 هزار هکتار از بافت شهر قم نیازمند بازآفرینی است که این بازآفرینی این بافت‌ها در قالب محلات در دستور ستاد بازآفرینی استان قم قرار دارد.

وی ادامه داد: با اقدام دستگاه‌های مختلف استان قم طی چند سال اخیر تفاهم نامه اقدام مشترک در استان تهیه شد که دستگاه‌های مختلف عضو این تفاهم نامه هستند و این رویکرد موجب شد که پروژه‌های زیادی در بافت فرسوده شهر به اجرا دربیاید و مردم قم شاهد اقدامات دستگاه‌های مختلف استان در بافت‌های تاریخی و فرسوده قم باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: دستگاه‌های مختلف استان همچون شهرداری، شرکت گاز، شرکت آب و فاضلاب، شرکت توزیع برق، اداره کل میراث فرهنگی با اداره کل و شهرسازی استان قم در زمینه اجرای پروژه‌های بازآفرینی در بافت‌های فرسوده و تاریخی قم همکاری خوبی دارند.

صبوری در پایان احیای بافت فرسوده شهر قم را جزو سیاست‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قم دانست و خاطرنشان کرد: برنامه‌های این اداره کل در بافت فرسوده در راستای بازگرداندن مردم بومی این بافت است، بخشی از مردم بافت فرسوده شهر قم از این بافت به مناطق دیگر شهر کوچ کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار