معاون استاندار قم:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم گفت: صنفی نگری و بخشی نگری در ارتقای تولید و ایجاد اشتغال در بخش های مختلف کشاورزی و صنعتی کنار گذاشته شود.
کد خبر: ۶۰۵۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰ 14 May 2018

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری عصر دوشنبه در اولین جلسه ستاد توسعه شهرک های کشاورزی در استانداری قم اظهار داشت: حوزه آب، مسئول تامین منابع آبی و مدیریت بهینه آب برای همه بخش های استان است و هیچ تقابلی با بخش خاصی ندارد.

وی افزود: در استان قم مشکل آب وجود دارد از این رو باید از ظرفیت های بخش خصوصی که دارای زمین و آب هستند در راستای ایجاد زیرساخت و راه اندازی مجتمع های گلخانه ای بهره برد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم ادامه داد: باید منابع آبی بدون استفاده در بخش های دیگر خریداری و زیرساخت ها تجهیز شود و به تولیدکنندگان واقعی آن واگذار شود تا ایجاد اشتغال پایدار در استان صورت گیرد.

وی با بیان این که در طرح ها، نگاه باید تولید محور باشد گفت: در صورتی که طرح های جامع با استفاده از ظرفیت های موجود ارائه شود به صورت قطع شاهد افزایش محصولات تولیدی در استان خواهیم بود.

غضنفری اضافه کرد: دستگاه ها باید همکاری های لازم را با بخش های استان انجام دهند و به مسائل بخش خصوصی رسیدگی کنند.

وی ابراز داشت: همه بخش ها از جمله کشاورزی و صنعتی به تناسب نقشی که در توسعه استان دارند باید از تخصیص منابع بهره مند شوند که در این حوزه نقش مدیران مربوطه در دریافت اعتبارهای ملی موثر است.

وی از تشکیل کمیته هایی برای پیگیری شهرک های کشاورزی خبر داد و گفت: کارهای مفیدی در این شهرک ها در تولید محصولات کشاورزی صورت گرفته است که باید مشکلات آن مرتفع شود.

غضنفری افزود: شرکت شهرک های کشاورزی در سطح کشوری و استانی با کمک دولت در تامین زیرساخت ها نقش دارد و در مرحله بعد شهرک ها و مجتمع ها به بخش خصوصی برای غنی سازی محصول های کشاورزی واگذار می شود.

وی به کیفی سازی و ارگانیک ساختن محصول های کشاورزی تاکید کرد و گفت: باید به سمت تولید محصول سالم حرکت کرد و استفاده از کود و سم در حد درست و مناسب صورت بگیرد.

وی افزود: کنترل روند سم پاشی و سالم سازی محصول های کشاورزی در مجتمع های گلخانه ای کشاورزی به خوبی صورت می گیرد.

غضنفری گفت: مسئولان مربوطه از جمله سازمان جهاد کشاورزی گواهی سلامت برای محصول های کشاورزی دارای شرایط لازم، صادر کنند تا مردم با اعتماد از محصول ها بهره مند شوند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار