رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم مطرح کرد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: استان قم نخستین استانی بود که در سال 1380 شهرک گلخانه ای کوثر را ایجاد کرد و پس از آن دو شهرک دیگر شهرک گلخانه ای در استان ایجاد شد.
کد خبر: ۶۰۵۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹ 14 May 2018

به گزارش تابناک قم، محمد رضا طلایی امروز در جلسه ستاد توسعه شهرک‌های کشاورزی استان قم در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با اشاره به وضعیت شرکت شهرک‌های کشاورزی اظهار کرد: این شرکت‌ در مدت زمانی که تشکیل شده، اقدامات زیادی را در زمینه توسعه انجام داده است.

وی ادامه داد: استان قم نخستین استانی بود که در سال 1380 شهرک گلخانه ای کوثر را ایجاد کرد، پس از آن دو شهرک گلخانه ای دیگر در استان ایجاد شد، همچنین پنج شهرک دامی در استان قم داریم و این شهرک‌ها ظرفیت خوبی را در زمینه دامداری در استان ایجاد کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: پیشنهاد دادیم که شهرک‌های دامی در استان هیأت امنایی شوند، به عنوان مثال هزار و 200 واحد در دامشهر وجود دارد و تامین نیازهای این شهرک مهم است.

طلایی شهرک‌های کشاورزی را دارای جایگاه قانونی دانست و تصریح کرد: در استان برای توسعه این شهرک‌ها مشکلی نداریم، در خصوص زمین هیچ محدودیتی نیست، اما در زمینه آب محدودیت داریم و تنها راه برای تامین آب شهرک‌های کشاورزی، خرید چاه‌های کشاورزی است.

وی ادامه داد: شرکت شهرک‌های کشاورزی زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی است و این شرکت مجموعه ای از مجتمع‌های گلخانه ای، دامی و شیلاتی است و شعب استانی شرکت شهرک‌های کشاورزی از سال 94 تاسیس شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: به دلیل عدم امکان افزایش سطوح زیرکشت و محدودیت منابع آب و افزایش جمعیت و نیاز روزافزون به مواد غذایی، ایجاد شهرک‌های کشاورزی دارای اهمیت است.

طلایی با اشاره به اقدامات در دست اجرای شرکت شهرک‌های کشاورزی استان قم اظهار کرد: از جمله اقدامات در دستور کار این شرکت، پیگیری سرمایه گذاران در بخش احداث شهرک‌های گلخانه ای خصوصی به اندازه سه مورد به ظرفیت 150 هکتار است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم که تا پایان سال یک شهرک کشاورزی خصوصی در استان قم ایجاد کنیم، البته در زمینه شرکت شهرک‌های کشاورزی در استان با مشکل گرانی قیمت آب در قم و عدم توجیه اقتصادی اولیه در راه اندازی شهرک‌های گلخانه ای مواجه هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: برای نشان دادن سیستم‌های جدید کشاورزی به کشاورزان نیاز به صرف اعتبار و اجرای راهکارهای کشاورزی داریم.

طلایی با اشاره به مشکلات موجود در زمینه روند ایجاد و توسعه شهرک‌های کشاورزی در استان قم اظهار کرد: عدم پاسخ به موقع و زود هنگام ادارات و سازمان‌ها و اطاله آن موجب اتلاف فرصت‌های پیش رو شده است، همچنین وجود کمیته‌ها، کمیسیون‌ها و کارگروه‌های متعدد، بیشترین اتلاف وقت را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: با اداره کل حفاظت محیط زیست ساز و کاری داریم تا مجوز یک ساله برای گلخانه‌های استان قم بدون استعلام از این اداره کل صادر شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال ایجاد شهرک ماهی‌های تزئینی و ماهی‌ تیلاپیا در استان هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار