عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی استان قم:
عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی استان قم گفت: دولت باید از بخش تولید حمایت کند و به داد تولیدکنندگان برسد، آن‌ها در زمینه تامین اجتماعی مشکلات زیادی دارند.
کد خبر: ۶۰۵۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۹ 14 May 2018

به گزارش تابناک قم، غلامحسین الهیاری عصر امروز در دیدار مدیران تشکل های اقتصادی استان قم با معاون معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در سالن جلسات اتاق بازرگانی استان قم با اشاره به وضعیت صنعت گران استان قم اظهار کرد: آن‌ها اکنون در بدترین وضعیت برای تامین مواد اولیه قرار دارند، با وجود اینکه منابعی همچون گاز در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: قیمت پلیمرهای پتروشیمی نسبت به سال گذشته افزایش زیادی داشته است و با این وجود هم در بازار نیست، این مساله مشکلات زیادی را برای صنعت گران به وجود آورده است.

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی استان قم افزود: تولیدکنندگان برای تولید کالاهای داخلی و رفع نیاز کشور به واردات تلاش می‌کنند، دولت باید از بخش تولید حمایت کند و به داد تولیدکنندگان برسد، آن‌ها در زمینه تامین اجتماعی مشکلات زیادی دارند.

الهیاری با اشاره به انگیزه های لی تولیدکنندگان اظهار کرد: آن‌ها حتی اگر سودی هم کسب کنند، آن را در این کشور هزینه می‌کنند و به دنبال انتقال اموال خود به خارج از کشور نیستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید در زمینه توزیع مواد پتروشیمی از طریق بورس تجدید نظر صورت بگیرد.

36 دلیل افزایش قیمت تمام شده تولید کالا

حسن آقاجانی در ادامه این جلسه با اشاره به گران تمام شدن تولید کالاهای داخلی در کشور اظهار کرد: تولید کالاها در ایران 70 درصد گران تر از بقیه کشورها تمام می‌شود، 36 مشکل در کشور موجب افزایش قیمت تمام شده تولید کالا شده است.

وی ادامه داد: دولت سه بار از یک محصول در چرخه تولید و توزیع، مالیات بر ارزش افزوده می‌گیرد. دولت به جای فشار بر بخش تولید باید پلیس مالیاتی را فعال سازد تا همه افراد در کشور برای خرید کالا فاکتور بگیرند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم در پایان خاطرشان کرد: هر روز دلار در کشور به یک قیمتی است و این مساله برای تولیدکنندگان مشکل به وجود آورده است، همچنین آن‌ها در حال از دست دادن بازارهای صادراتی خود هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار