آیت‌الله سبحانی:
یکی از مراجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه هر کتابی نباید در اختیار جوانان قرار گیرد، گفت: کتاب جاذبه دارد و کتابخانه نیز کانونی است که مانع فساد و آسیب جوانان می‌شود.
کد خبر: ۶۰۵۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱ 14 May 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی ظهر دوشنبه در دیدار با سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تأکید بر اهمیت کتاب در زندگی اظهار داشت: ملتی متدمن است که دارای کتاب بوده و مردمی کتاب‌خوان داشته باشد.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) در خصوص اهمیت کتاب گفت: پیشرفت علم و دانش از طریق کتاب و کتابخوانی حاصل می‌شود به همین دلیل هر اندازه که بتوانیم تولید علم کرده و یا کتاب منتشر کنیم، در صورتی که مردم نیز به خواندن کتاب اهتمام بورزند، تمدن را رشد داده‌ و از فساد و مشکلات کم کرده‌ایم.

این استاد سطوح عالی حوزه ادامه داد: اگر جوانان کتاب بخوانند از فسار دور خواهند شد به همین دلیل یکی‌ از راه‌های مهار جوانان، ایجاد روحیه کتابخوانی در آن‌ها است.

وی با تأکید بر توسعه کتابخانه‌ها به منظور دسترسی آسان مردم به کتاب‌ ادامه داد: کتاب جاذبه دارد و کتابخانه نیز کانونی است که مانع فساد و آسیب جوانان می‌شود.

آیت‌الله سبحانی عنوان کرد: مسلمانان همواره به ساخت و احداث کتاب‌خانه اهمیت می‌دادند و وجود تعداد زیادی کتابخانه قدیمی در جامعه اسلامی، بیانگر اهتمام مسلمانان به کتابخانه‌ها است.

وی اظهار کرد: ما وارث تمدن غنی در حوزه کتاب و کتابخوانی هستیم و نباید اجازه غارت این منابع غنی را بدهیم چراکه کتابخانه‌ها در ثروت ما را حفظ کرده و برای جوان علم و تقوا را به دنبال دارد.

مرجع تقلید شیعیان در پایان با بیان اینکه هر کتابی نباید در اختیار هر فردی قرار گیرد گفت: زمانی که به داروخانه مراجعه می‌کنیم، هر دارویی را به ما نمی‌دهند بلکه تنها داروهای مورد نیاز در اختیار ما قرار می‌گیرند، کتابخانه‌ نیز اینگونه است و باید دقت شود تا هر کتابی در اختیار جوانان قرار نگیرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار