رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم از احداث نخستین شهرک کشاورزی خصوصی در استان قم تا پایان سال خبر داد.
کد خبر: ۶۰۵۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳ 15 May 2018

به گزارش تابناک قم، محمدرضا طلایی در جلسه ستاد توسعه شهرک‌های کشاورزی استان قم که در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری برگزار شد به نخستین شهرک گلخانه‌ای کشور اشاره کرد و اظهار داشت: نخستین شهرک گلخانه‌ای کشور در سال 1380 در استان قم تأسیس شد.

وی وجود دو گلخانه دیگر را در استان ظرفیت خوبی دانست و افزود: احداث پنج شهرک دامی در کنار سه گلخانه ظرفیت خوبی برای اشتغال و تولید محصولاتی لبنی و گیاهی را در استان ایجاد کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم هیئت‌امنایی شدن دام شهرها را بهترین راه‌حل برای رسیدگی به این شهرک‌ها عنوان کرد و گفت: شهرک‌ها دارای جایگاه قانونی مناسبی بوده و از طریق مدیریتی بر مبنای هیئت‌امنایی می‌تواند به‌راحتی مشکلات خود را حل کند.

وی تصریح کرد: شهرک‌های کشاورزی زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی بوده و ازنظر تأمین زمین هیچ مشکلی ندارند اما باید منابع آبی آن‌ها با توجه به اقلیم استان قم به‌خوبی مدیریت شود.

طلایی ایجاد شهرک‌های کشاورزی را با توجه به محدودیت منابع آب دارای اهمیت خواند و ادامه داد: باید تسهیلات لازم را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم تا بتوانیم بر اساس پیش‌بینی‌ها تا پایان سال یک شهرک کشاورزی خصوصی در استان ایجاد کنیم.

وی یکی از مشکلات پیش روی احداث شهرک‌های کشاورزی را اخذ مجوز عنوان کرد و افزود: بروکراسی زمان‌بر اداری وعدم پاسخ‌های درست یکی از مشکلاتی است که بخش خصوصی برای گرفتن مجوز با آن روبه‌رو بوده و همچنین کمیته‌ها، کمیسیون‌ها و کارگروه‌های متعدد مانع از استقبال بخش خصوصی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم تأکید کرد: با همکاری اداره محیط‌زیست در جهت کم کردن روند اخذ مجوز به توافق رسیدیم تا سازمان جهاد کشاورزی بتواند بدون نیاز به استعلام از اداره محیط زیست مجوز یک‌ساله برای این شهرک‌ها صادر کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار