مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز:
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: نوارهای زردرنگ چسبنده جاذب حشراتند و این کارتهای زرد رنگ باعث می شود قبل از حمله حشرات به درختان جذب این نوارهای زرد شوند و از ایجاد آفت جلوگیری شود.
کد خبر: ۶۰۵۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷ 15 May 2018

 

به گزارش تابناک قم، پیام جوادیان با اشاره به اقدامات این سازمان در نصب نوارهای زرد بر تنه درختان شهر، بیان کرد: این نوارهای زردرنگ چسبنده، جاذب حشرات هستند، چون حشرات جذب رنگ زرد می شوند و این کارتهای زرد رنگ باعث می شود قبل از حمله حشرات به درختان جذب این نوارهای زرد شوند و از ایجاد کلونی های آفت جلوگیری شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه آفت از محیط خارج به سمت درخت می آید و به فضای سبز آسیب وارد می کند، ادامه داد: این اقدام مانع جذب آفت به درختان می شود و در نتیجه کاهش خسارات را به همراه دارد.

جوادیان تصریح کرد: شته ها و برخی آفات دیگر به دلیل گرمای زودرس مثل کنه ها، امسال زودتر مشاهده شدند و از همین رو این اقدام کنترل کننده آفات فضای سبز زودتر انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اصلی ترین کارها برای مقابله با آفت کنه ها، شستشوی درختان است که تاثیر بسیار مثبتی برای مقابله با آفت کنه ها دارد که اگر در مراحل اولیه کنترل نشود خسارات زیادی به همراه دارد.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم اعلام کرد: امید است با اجرای این طرح گام موثری در راستای کاهش استفاده از سموم شیمیایی و در پی آن کاهش آسیب های زیست محیطی با بهره گیری از روش های غیرشیمیایی، بیولوژیک و تلفیقی در فضای سبز شهری برداشته باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار