رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم مطرح کرد
رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: امسال 20 هزار نفر سهمیه برای اجرای طرح تربیت حافظان قرآن برای استان در نظر گرفته، سهمیه استان قم نسبت به سال گذشته در این طرح سه برابر شده است.
کد خبر: ۶۰۶۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸ 15 May 2018

به گزارش تابناک قم،سید محمد صالح نژاد با اشاره به برنامه‌های قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم اظهار کرد: اولویت این اداره کل اجرای طرح تربیت حافظان قرآن است، این طرح از سال 91 در راستای عمل به درخواست رهبر معظم انقلاب برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن آغاز شد.

وی ادامه داد: هر سال به استان‌های مختلف از جمله استان قم سهمیه ای برای طرح تربیت حافظان قرآن داده می‌شود و در نهایت هم آزمونی در پایان سال برای بررسی حفظیات شرکت کنندگان در این طرح برگزار خواهد شد.

رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: امسال 20 هزار نفر سهمیه برای اجرای طرح تربیت حافظان قرآن برای استان در نظر گرفته شده و سهمیه استان قم نسبت به سال گذشته در این طرح سه برابر شده است. سال گذشته استان قم در طرح تربیت حافظان قرآن رتبه نخست کشور را کسب کرد و سهمیه استان در این طرح در سال 96، 6 هزار و 750 نفر بود.

صالح نژاد با اشاره به مدارس قرآنی در بقاع امامزادگان استان قم اظهار کرد: سال گذشته یک مدرسه حفظ قرآنی شبانه روزی در مزار امامزاده شاه سید جمال افتتاح شد، امسال هم یک مدرسه شبانه روزی برای حفظ قرآن در مزار امامزاده عبدالله قلعه چم افتتاح می‌شود، در این امامزاده افراد در طول یک قرآن را حفظ می‌کنند.

وی ادامه داد: طرح حفظ مجازی قرآن را هم در استان قم داریم که افراد به صورت تلفنی، قرآن را حفظ می‌کنند، این طرح اکنون در استان قم 300 نفر مخاطب دارد و به دنبال ارتقاء آن هستیم.

رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم در پایان خاطرنشان کرد: یک مرکز آموزش قرآن در زندان قم داریم که حدود 500 زندانی در آن مشغول حفظ موضوعی قرآن هستند، همچنین در برگزاری برنامه‌های هفته قرآن و عترت در استان هم مشارکت داشتیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار