آئین معنوی اذن خدمت به همراه خطبه‌خوانی خادمان با حضور تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در حرم مطهر برگزار شد.
کد خبر: ۶۰۶۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲ 15 May 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در این مراسم با اشاره به آیه 53 سوره مبارکه احزاب اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید بدون اذن به خانه‌ها وارد نشوید.

وی با بیان اینکه ورود به خانه‌ها با هر انگیزه باید به همراه اذن باشد افزود: اگر چه درب ورود حرم‌ها بر روی همه افراد باز است اما به معنای این نیست که کسی بی‌ادب وارد این حرم‌ها شود.

امام‌ جمعه قم خاطرنشان کرد: برای وارد شدن به حرم اهل‌بیت (ع) چه برای زیارت و چه برای خدمت باید اذن گرفت.

وی ادامه داد: در اذن‌هایی که معروف است سه عنوان برای اذن گرفتن وارد شده نخستین اذن از حضرت محمد(ص) است به دلیل اینکه صاحب این بیوت نبی اکرم (ص) هستند، دومین اذن باید از صاحب آن حرمی باشد که در این مکان مقدس است فرقی نمی‌کند برای اینکه صاحب حرم‌ها مؤنث و مذکر باشند چرا که هر دو حجت خداوند هستند و سومین اذن اجازه گرفتن از خادمین و مقربین درگاه خداوند به فرشتگان هستند چرا که عده‌ای از فرشتگان الهی مقیم در حرم‌ها هستند و باید از آنان اذن گرفت.

سعیدی به وظایف انسان در مقابل خداوند اشاره و تصریح کرد: یکی از وظایف نوکری این است که انسان هر لحظه‌ای که در پیشگاه حضرت قرار گرفت عرض سلام و ادب داشته باشد.

وی عنوان کرد: اما هشتم در اواخر روزهای ماه شعبان به اباصلت فرمودند سهل‌انگاری‌های گذشته خود را در این ماه جبران کن و همچنین می‌فرماید خداوندا اگر در این چند روز ماه شعبان ما را نبخشیده‌ای در چند روز باقی‌مانده ما را بیامرز تا با طهارت وارد ماه مبارک رمضان شویم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار