مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان قم مطرح کرد
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان قم گفت: برای حمایت بیشتر از کشاورزان، تدبیری اندیشیده شده است، که کشاورزانی که گندم خود را مستقیماً به سیلوها تحویل دهند، کرایه حمل، نیز علاوه بر مبلغ خرید گندم به آن‌ها داده می‌شود.
کد خبر: ۶۰۶۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸ 16 May 2018

به گزارش تابناک قم، بهزاد رادمنش ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به موضوع گندم و دانه‌های روغنی، گفت: یکی از استراتژی‌های دولت، مبنی بر خودکفایی در تولیدات و محصولات کشاورزی، بخصوص در بخش گندم و دانه‌های روغنی است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم، با اشاره به موضوع حمایت از کشاورزان، ادامه داد: این فرآیند، به نوعی تدوین شده است، تا در خرید گندم از کشاورزان، حمایت لازم انجام شود.

رادمنش با اشاره به منویات دولت در خصوص خرید گندم از کشاورزان، اظهار کرد: در این راستا، مراکز خرید گندم در استان قم، احداث شده است، یکی از این مراکز، مجتمع شهید نخعی در 10 کیلومتری جاده اراک است، که مرکز اصلی خرید گندم به حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه شرکت تعاونی روستایی‌ها باید مستلزم به انجام این امر باشند، ادامه داد: انتظار داریم وزارت جهاد کشاورزی، برای انجام این امر، اهتمام لازم را داشته باشد.

رادمنش در راستای حمایت از کشاورزان در خرید گندم، گفت: برای حمایت بیشتر از کشاورزان، تدبیری اندیشیده شده است، که کشاورزانی که گندم خود را مستقیماً به سیلوها تحویل دهند، کرایه حمل، نیز علاوه بر مبلغ خرید گندم به آن‌ها داده می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم با اشاره به قیمت خریدها، اظهار کرد: قیمت خرید گندم، با خرید پارسال، تا به حال تفاوتی نداشته است، ولی احتمال افزایش قیمت وجود دارد.

وی با اشاره به برآوردهای وزارت کشاورزی در این زمینه، اظهار کرد: با توجه به وضعیت آب وهوای استان، و بارش‌هایی که باعث آسیب رسیدن به محصولات کشاورزی شده است، احتمال کاهش برداشت محصولات کشاورزی وجود دارد.

رادمنش به روند پرداخت هزینه محصولات اشاره کرد و گفت: وقتی گندم، توسط کشاورزان تحویل داده شد، مشخصات آن‌ها در سامانه کشوری، ثبت می‌شود، و پس از بررسی با سامانه پرداخت سراسری ایجاد شده ارسال می‌شود، و تمام هزینه‌ها بصورت پلکانی پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به میزان مصرف گندم در استان قم، ادامه داد: در استان قم، بین 10 تا 12 هزار تن، مصرف گندم داریم، که سالیانه این عدد به 140 هزار تن می‌رسد، استان قم حجم تولیدی گندم پایینی دارد، و این کمبود در استان را از استان‌هایی مثل استان فارس، تأمین می‌کنیم.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان قم، در توضیح پرداخت کرایه حمل، گفت: این پرداخت، باعث افزایش کیفیت محصولات می‌شود، زیرا وقتی بدون واسطه گندم تحویل سیلوها شود، هم از نظر محل نگهداری سالم‌تر است، و هم اینکه هزینه‌های دولت کاهش می‌یابد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار