مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: برگزاری سفره‌های ساده افطاری در ۲۰ امامزاده، برگزاری جلسات پاسخگویی، مشاوره، ترویج فرهنگ وقف، غرفه‌های عفاف و حجاب، کودک و نوجوان از ویژه برنامه‌های خیمه‌های معرفت است که در ماه رمضان انجام می‌شود.
کد خبر: ۶۰۶۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹ 16 May 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم ظهر امروز در نشست خبری طرح ضیافت الهی که در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در این ماه هر انسانی که حتی کمترین درجه ایمان را هم داشته و ذره‌ای ایمان در دلش جای داشته باشد مهمان خداوند است.

وی شرکت در ضیافت پروردگار عالم و روزه‌داری را یکی از نشانه‌های ایمان دانست و گفت: رمضان ماهی است که می‌تواند الگوی زندگی سال انسان باشد، یک دوره تربیتی تمام‌عیار ازنظر زمانی پیش‌بینی‌شده است که در این دوره تربیتی انسان در طول طلوع فجر تا اذان مغرب از خوردن و آشامیدن و از انجام یک سری کارهای مباح منع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه ماه رمضان فرصتی برای خودشناسی است، تأکید کرد: خداوند متعال سازنده‌ترین دستور را برای ماه مبارک رمضان صادر کرده و بنابراین بر همگان واجب است در این دوره تمام‌عیار تربیتی حضور مؤثرتری داشته باشند.

حسینی مقدم بیان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای تبدیل‌شدن امامزادگان به قطب فرهنگی و در راستای نیات امینانه واقفان در این ماه مبارک برنامه‌های متعددی را برگزار می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه‌ استان قم در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در استان قم 60 نفراز روحانیون و مبلغان برنامه نماز جماعت، جلسات سخنرانی و احکام شرعی برگزار و همچنین مراسم شب‌های احیاء، ولادت امام حسن(ع)، و وفات حضرت خدیجه(س) و برنامه‌های مختلف فرهنگی دیگر را انجام می‌دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به برگزاری مراسم جزو خوانی قرآن کریم با حضور قاریان برجسته ملی و بین‌المللی در تعداد ده امامزاده ابراز کرد: برگزاری محافل قرآنی با حضور قاریان بین‌المللی در تعدادی از امام زادگان همراه با توزیع قرآن کریم و نوسازی کتاب‌های مندرس قم از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی در امامزادگان قم محسوب می‌شود.

حسینی مقدم گفت: برگزاری سفره‌های ساده افطاری در 20 امامزاده و برگزاری جلسات پاسخگویی، مشاوره، ترویج فرهنگ وقف، غرفه‌های عفاف و حجاب، کودک و نوجوان از ویژه برنامه‌های خیمه‌های معرفت است که برای روزه‌داران در امامزادگان برپا خواهد شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار