استاندار قم گفت: ضبط و توقیف موتورسیکلت‌ها در پارکینگ هیچ دردی از معضل موتورسیکلت حل نمی‌کند باید به‌صورت همه‌جانبه درباره موتورسیکلت چاره‌اندیشی کرده و از اقدامات سلبی در این زمینه خودداری کرد.
کد خبر: ۶۰۶۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۷ 17 May 2018

به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی در جلسه شورای ترافیک استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بهترین روش برای بهبود وضعیت موتورسیکلت در استان قم اقدامات اصلاحی است.

وی با اشاره به واقعیت بسیار زیاد موتورسیکلت در شهر قم افزود: موضوع موتورسیکلت یکی از واقعیت‌های امروز استان قم است و حذف آن امر اشتباهی بوده بنابراین باید ساماندهی‌های اصولی آن در استان صورت گیرد.

استاندار قم با انتقاد از اقدامات سلبی در موضوع موتورسیکلت گفت: برنامه‌های سلبی در کنترل موتورسیکلت‌ها تاکنون جواب درستی نداده و در برخی مواقع نیز نتیجه عکس داده است بنابراین باید شیوه‌های عمل در این زمینه را تغییر داد.

صادقی با تأکید بر اهمیت سنجیده شدن ابعاد مختلف در مسئله موتورسیکلت ابراز کرد: باید طرح و نسخه‌ای در استان قم پیچیده شود تا با مرور زمان وضعیت موجود بهبود پیدا کند اما چون طرح‌های انجام‌گرفته تاکنون جامعیت لازم را نداشته است نتوانسته است نتایج درستی به بار آورد.

وی تعداد فروان موتورسیکلت در استان قم را موردتوجه قرار داد و تأکید کرد: موتورسیکلت یکی از معضلات استان قم است که استفاده انبوه از این وسیله نیز زمینه‌های خاص خود را داشته است.

استاندار قم تصریح کرد: ضبط و توقیف موتورسیکلت‌ها در پارکینگ هیچ دردی از معضل موتورسیکلت حل نمی‌کند باید به‌صورت همه‌جانبه درباره موتورسیکلت چاره‌اندیشی کرده و از اقدامات سلبی در این زمینه خودداری کرد.

صادقی با اشاره به‌ ضرورت اجرای طرح‌های اصلاحی در بهبود مشکلات مربوط در زمینهٔ موتورسیکلت خاطرنشان کرد: طرح‌های اصلاحی درباره موتورسیکلت‌ها باید صورت گیرد اما نباید صرفاً به این امور دل بست بلکه باید ساماندهی‌های درستی برای درک درستی از این واقعیت در استان قم صورت گیرد.

وی معضل موتورسیکلت در استان قم را بحرانی دانست و عنوان کرد: چون وضعیت موتورسیکلت‌ها در استان قم بحرانی است باید در مرحله نخست ساماندهی و اصلاح زیرساخت‌های لازم برای بهبود وضعیت موجود صورت گیرد.

استاندار قم با اشاره به لزوم احداث پیست‌های مخصوص موتورسیکلت در قم ابراز کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان در عرض یک ماه باید طرح عملیاتی خود را برای کنترل موتورسیکلت‌های سنگین و ساماندهی درست آن‌ها ارائه دهد.

صادقی بابی فایده دانستن مسئله توقیف موتورسیکلت خاطرنشان کرد: در مورد موتورسیکلت و ضبط و توقیف آن‌ها پاک کردن صورت‌مسئله است باید طرح‌های اصلاحی برای اصلاح وضعیت موجود صورت گیرد.

وی با اشاره به مسئله خطوط بی آر تی در بلوار شهید دل آذر تاکید کرد: هر گونه تصمیم گیری در این زمینه باید همراه با حفظ حقوق شهروندان شهر قم و کسبه و ساکنان بومی این منطقه همراه شده و به صورت یکجانبه به مسئله نگاه نشود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار