مدير اداره امور قرآني اداره‌كل تبليغات اسلامي استان قم مطرح کرد
مدير اداره امور قرآني اداره‌كل تبليغات اسلامي استان قم گفت: لازم است حمايت خوب و ويژه از ناشران قرآني صورت گیرد تا در بين مردم ایجاد انگیزه شود و با شوق و علاقه به سمت خريد قرآن رفته و به اهدا و وقف قرآن به مراكز و مساجد بپردازند.
کد خبر: ۶۰۷۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰ 19 May 2018

به گزارش تابناک قم،حجت‌الاسلام جواد عظیمی با اشاره به مجوزهای قرآنی ارائه شده اظهار کرد: 995 هزار مجوز قرآنی در سال 95 صادر شد و صدور مجوز قرآنی در سال گذشته به 900 هزار مجوز قرآنی کاهش پیدا کرد. از ابتدای امسال تا کنون 31 هزار مجوز قرآنی صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: گرانی کاغذ و استقبال نکردن افراد بر چاپ و نشر تأثیر گذاشته است. مردم علاقه‌مند به دریافت قرآن‌های اهدایی هستند ولی اعتباری در این زمینه پیش‌بینی نشده است.

مدیر اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه تعداد محدودی قرآن از سوی سازمان دارالقرآن با کمک خیران قرآنی چاپ و بین استان‌ها و مساجد مناطق محروم توزیع می‌شود گفت: این میزان چاپ قرآن جوابگوی درخواست‌های مردم نیست که با توجه به مجوزهای قرآنی باید برای این امر فکری کرد.

وی با اشاره به راهکارهای موجود در این زمینه گفت: تسهیلات خوب و کافی برای چاپ و نشر باید در اختیار ناشران قرار گیرد و تسهیلاتی به ویژه در بحث کاغذ داده شود و همچنین کیفیت‌بخشی به چاپ قرآن با خط‌های زیبا و معتبر صورت گیرد و قرآن را با کیفیت و قیمت مناسب چاپ کنند و در اختیار مردم قرار دهند.

عظیمی ادامه داد: لازم است حمایت ویژه از ناشران قرآنی صورت گیرد و انگیزه در بین مردم ایجاد شود تا مردم با شوق و علاقه به سمت خرید رفته و به اهدا و وقف قرآن در مراکز و مساجد بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: باید انگیزه‌ای از سوی مبلغان و صدا و سیما ایجاد شود تا خانواده‌ها به فرزندان خود در سن تکلیف قرآن نفیس و زیبا اهدا کنند تا در ماه رمضان قرائت کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار