مدیر ستاد دیه استان قم مطرح کرد
مدیر ستاد دیه استان قم گفت: حدود 200 زندانی جرایم غیرعمد در استان قم داریم که کل بدهی‌های این زندانیان حدود 50 میلیارد تومان است.
کد خبر: ۶۰۷۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱ 19 May 2018

به گزارش تابناک قم،رضا رضایی با اشاره به عملکرد ستاد دیه استان قم اظهار کرد: این ستاد یک ستاد مردمی است که برای آزادی زندانیان جرایم عمد فعالیت می‌کند، زندانیانی که برای مواردی همچون چک دچار محکومیت حقوقی شدند، مورد حمایت ستاد دیه قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: ستاد دیه به زندانیانی که به دلیل بدهی مالی یا دیه غیرعمد یا مهریه یا نفقه به زندان افتادند، برای آزادی از زندان کمک خواهد کرد.

مدیر ستاد دیه استان قم افزود: برخی از زندانیان جرایم غیرعمد کارفرمایانی هستند که به دلیل وقوع حوادث کار، نداشتن بیمه مسؤولیت، محکوم شدن به پرداخت دیه و نداشتن توانایی مالی به زندان افتادند.

رضایی با اشاره به شیوه فعالیت ستاد دیه در استان قم اظهار کرد: این ستاد ابتدا در خصوص زندانیان جرایم غیرعمد تحقیق خواهد کرد تا معسر بودن آن‌ها مشخص شود، در ادامه این زندانیان را برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه به سیستم بانکی معرفی خواهد کرد، بخشی از اعتبارات دولتی در قانون بودجه برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به زندانیان جرایم غیرعمد در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بخشی از کمک‌های ستاد دیه استان قم به زندانیان جرایم غیر عمد، تسهیلات بلاعوضی است که از طریق کمک‌های خیرین تامین می‌شود، سال گذشته با کمک 150 میلیون تومانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان از محل درآمد موقوفات، 30 زندانی جرایم غیرعمد در قم آزاد شدند.

مدیر ستاد دیه استان قم افزود: بخش عمده کمک‌های مردمی به این ستاد در گلریزان ماه رمضان جمع آوری می‌شود، در سال 96 با جمع آوری 350 میلیون تومان کمک مردمی در گلریزان، 69 زندانی جرایم غیر عمد در استان آزاد شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حدود 200 زندانی جرایم غیرعمد در استان قم داریم که کل بدهی‌های این زندانیان حدود 50 میلیارد تومان است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار