معاون شهردار قم اعلام کرد
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: احداث پارکینگ زیرسطحی در هسته مرکزی شهر برای موتورسیکلت در دستور کار شهرداری قم است.
کد خبر: ۶۰۷۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵ 19 May 2018

به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان با اشاره به تردد گسترده موتورسواران در شهر قم اظهار کرد: موتورسیکلت را باید به عنوان یک واقعیت در شهر قم بپذیریم، اگر راکبان موتورسیکلت قوانین را رعایت کنند، با توجه به کوچک بودن معابر، موتورسیکلت یک فرصت برای شهر قم است.

وی ادامه داد: شهرداری قم در زمینه تولید انیمیشن‌ها و کتابچه‌های ترافیکی برای فرهنگ سازی برای راکبان موتورسیکلت، فعالیتهایی انجام داده است، همچنین اجرای نمایش‌های خیابانی و اهدای کلاه ایمنی به راکبان موتورسیکلت از جمله اقدامات دیگر شهرداری در این زمینه است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم افزود: ایجاد پارکینگ‌های موتورسیکلت در حاشیه مسطح و روباز در محل‌های مختلف در هسته مرکزی شهر را در دستور کار داریم، همچنین احداث پارکینگ زیرسطحی در هسته مرکزی شهر برای موتورسیکلت نیز در برنامه شهرداری قم است.

ذاکریان با اشاره به وضعیت طرح ترافیکی شهر قم اظهار کرد: در این طرح، مکانی برای تملک برای احداث پارکینگ موتورسیکلت در نظر گرفته نشده است، البته اکنون چند نقطه برای احداث پارکینگ‌های موتورسیکلت در هسته مرکزی وجود دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم افزود: به دنبال شناسایی خانه‌هایی در هسته مرکزی شهر قم برای احداث پارکینگ‌های موتورسیکلت هستیم.

ذاکریان با اشاره به لزوم توجه به حمل و نقل عمومی در شهر قم اظهار کرد: باید اولویت را به ناوگان حمل و نقل عمومی در این شهر بدهیم و کاری کنیم که مدت زمان تردد با این ناوگان کاهش پیدا کند تا برای مردم استفاده از آن مطلوبیت داشته باشد.

وی ادامه داد: با ایجاد خط بی آر تی در خیابان دل آذر، میزان تردد در این محور با استفاده از ناوگان اتوبوسرانی چهار برابر شد، یکی از کارکردهای خطوط ویژه، تردد راحت و سریع برای ناوگان درمانی و عمومی است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم افزود: شهرداری قم با حذف خطوط بی آر تی در این شهر مخالف است، باید کاری کنیم که صاحبان خودروهای تک سرنشین مجبور به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی شوند.

وی خاطرنشان کرد: طرح تحول خطوط اتوبوسرانی در شهر قم با کار مطالعاتی صورت گرفت و برخی از خطوط اتوبوسرانی قم حذف شد، دیگر توقف پایانه ای ناوگان اتوبوسرانی را در مرکز شهر قم نداریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار