عضو مجلس خبرگان رهبری:
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه توبه کسانی که عالم آخرت و عقوبت پرودگاه را در لحظه مرگ می‌بینند، پذیرفتنی نیست گفت: جوانان نباید توبه از گناه را به زمان پیری موکول کنند.
کد خبر: ۶۰۸۵۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴ 20 May 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم ظهر امروز در آیین ترتیل خوانی قرآن کریم در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به ویژگی‌های بهشت اظهار کرد: گستره بهشت به وسعت آسمان‌ها و زمین است، بهشت برای پرهیزکاران آماده شده است، امام صادق(ع) در روایتی فرمود از کمترین نعمت‌های بهشت آن است که بوی بهشت از مسافت هزاران سال قابل استشمام است.

وی ادامه داد: حقیقت بهشت را درک نمی‌کنیم، آن چیزی که مربوط به آخرت است، دیدنش از شنیدنش به مراتب بهتر است، اما چیزی که در دنیا وجود دارد، شنیدنش به مراتب بهتر از دیدن آن است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: رسیدن به بهشت نیازمند مجاهدت‌های زیادی است و کسی به سادگی وارد بهشت نمی‌شود، انسان باید در سختی‌ها شاکر پروردگار باشد و انسان برای رسیدن به بهشت باید زحمت بکشد.

حاج ابوالقاسم جواز ورود به بهشت را تحمل سختی‌ها دانست و تصریح کرد: کسی که بهشت را از خداوند بخواهد و بر سختی‌ها صبر نکند، خود را به تمسخر گرفته است.

وی ادامه داد: مرگ یک سرنوشت همگانی است و هر نفسی مرگ را می‌چشد، انسان در روز قیامت به نتیجه اعمال خود دست پیدا خواهد کرد، اگر کسی در روز قیامت از آتش نجات پیدا کند و وارد بهشت شود، برنده است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: هیچ بشری زندگی جاودانه ندارد و همه از جمله پیامبران الهی هم می‌میرند، هر چیزی جز وجه الله از بین می‌رود و تنها خدا باقی می‌ماند، این سرنوشتی است که همه انسان‌ها آن را بارها دیدند، اما عمل آن‌ها به گونه ای است که در این سرنوشت، شک و تردید دارند.

حاج ابوالقاسم با اشاره به مسلم بودن مرگ اظهار کرد: با وجود اینکه مرگ یک سرنوشت مسلم است، اما همه با شک و تردید به مرگ نگاه می‌کنند، جایگاه حقیقی برای انسان در آخرت است و انسان برای دنیا خلق نشده است، انسان در نهایت روزی از دنیا به آخرت انتقال پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: باطن بسیاری از گناهان آتش دوزخ است، آن‌ها که مال یتیمان را به ناحق تصرف می‌کنند، در روز قیامت وارد دوزخ می‌شوند، گرچه که ظاهر بسیاری از گناهان زیبا است، اما باطن زشتی دارند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: بسیاری از اتفاقاتی که در روز قیامت از آن‌ها پرده برداشته می‌شود باطن گناهانی است که ما در دنیا مرتکب می‌شویم، اما متوجه آن‌ها نمی‌شویم.

حاج ابوالقاسم با اشاره به لزوم تسریع در توبه اظهار کرد: انسان باید توبه خود را به تعویق نیندازد، چون معلوم نیست که پیش از این که مرگ به سراغ او بیاید، بتواند توبه کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توبه از آن کسانی نیست که مداومت بر گناه تا لحظه مرگ دارند، توبه کسانی که عالم آخرت و عقوبت پرودگاه را در لحظه مرگ می‌بینند، پذیرفتنی نیست. انسانی که توبه را به تاخیر می‌اندازد، در روایات مورد توبیخ قرار گرفته است، به خصوص جوانان که نباید توبه از گناه را به زمان پیری موکول کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار