عضو شورای شهر قم:
عضو شورای شهر قم گفت: در اینکه باید از همه امکانات بهره بگیریم تا مترو راه اندازی شود و ریسک کنیم شکی نیست چرا که پروژه ضرورت شهر است.
کد خبر: ۶۰۹۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۸ 22 May 2018

به گزارش تابناک قم، مجید اخوان در چهل و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که به ریاست عبدالله جلالی و با حضور سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به تفاهم‌نامه فی مابین شهرداری قم و شرکت نورینکو چین به منظور خرید تجهیزات و احداث پروژه‌های عمرانی شهر قم اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در قالب یوزانس و با یک سال تنفس، 20 درصد پیش پرداخت و چهارساله برای خرید سه رام قطار و پیشبرد عملیات عمرانی خط اول مترو قم است.

وی با بیان اینکه مبلغ این قرارداد 50 میلیون یورو است گفت: هزینه کارمزد و مدیریت در مجموع حدود 16 درصد است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه این تفاهم‌نامه برای تامین قطارها و احتمالا ادامه عملیات عمرانی پروژه قطار شهری است تصریح کرد: در اینکه باید از همه امکانات بهره بگیریم تا مترو راه اندازی شود و ریسک کنیم شکی نیست چرا که پروژه ضرورت شهر است.

وی با تاکید بر اینکه پروژه‌های قطار شهری بازگشت اقتصادی ندارد و دولت هم کمک چندانی نمی‌کند گفت: به همین خاطر باید از ظرفیت‌های قم استفاده کرده و کاری کنیم که دولت نیز 50 درصد سهم خود را بپردازد و تعهداتی از دولت اخذ شود.

اخوان گفت: 20 درصد پیش‌پرداخت این قرارداد به محض انعقاد قرارداد است که بالغ بر 10 میلیون یورو می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار