رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم گفت: سالانه در استان قم یک هزار و ۲۴۰ تن قارچ خوراکی تولید می‌شود.
کد خبر: ۶۱۰۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹ 23 May 2018

به گزارش تابناک قم، عباس خرمی در دومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در سال جدید که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بیکاری یکی از مهم‌ترین مسائل فارغ‌التحصیلان این بخش است.

وی افزود: 152 شرکت فنی مهندسی عضو این سازمان هستند، ساماندهی فارغ‌التحصیلان مهندسی و کشاورزی استان قم از مهم‌ترین شرح وظایف این سازمان است.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم با اشاره به برخی اقدامات مهم صورت گرفته در این سازمان در سال‌های گذشته گفتت: اصلاح آبیاری و کشت، ایجاد کشاورزی پایدار، تولید محصول سالم و اصلاح الگوی کشت از مهم‌ترین محورهای فعالیت این سازمان است.

خرمی ادامه داد: با آبیاری تحت‌فشار در 9 هزار هکتار از اراضی استان تا 70 درصد صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی اتفاق افتاده است، توسعه اراضی مجهز به آبیاری تحت‌فشار از محورهای مهم فعالیت این سازمان است.

وی با اشاره به مبحث اصلاح الگوی کشت تأکید کرد: برای تغییر الگوی کشت در استان قم کارگروه‌های ویژه‌ای شکل‌گرفته و برای این منظور نیز گیاهانی برای کشت در قم ترویج‌شده که مناسب و مقاوم در برابر بی‌آبی و شوری باشد، گیاهان گلخانه‌ای و باغات پسته برای کشت در اقلیم قم مناسب‌تر است.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم تصریح کرد: 40 هکتار کشت گلخانه‌ای در حال حاضر در استان قم مشغول فعالیت بوده که اشتغال‌زایی قابل‌توجهی نیز به بار آورده است.

خرمی خاطرنشان کرد: سالانه در استان قم هزار و 240 تن قارچ خوراکی تولید می‌شود، در سطح استان 400 کارشناس و ناظر در حوزه کشاورزی و دامپر وی مشغول فعالیت هستند،در سال 96، 19 مورد پروانه تأسیس دام، شیلات و طیور صادرشده است.

وی با تأکید بر ضرورت کاهش استفاده از سموم در تولید محصولات کشاورزی عنوان کرد: برای کاهش استفاده از سموم در سال 96، 13 واحد سموم ساماندهی شده و تحت پوشش نظام‌مهندسی و سازمان جهاد کشاورزی قرارگرفته است، درمجموع 48 واحد سموم در استان قم موجود است.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم ابراز کرد: نظارت بر خوراک دام یکی از اقدامات صورت گرفته در سال 96 بوده که برای این منظور نیز 153 مورد بازید و نظارت از کارخانه‌های تولید خوراک دام صورت گرفته است.

خرمی مشکل آسیاب‌های تولید خوراک دام را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: حل مشکل فعالیت آسیاب‌ها و کارخانه‌های بدون مجوز که سبب ایجاد مشکلات عدیده‌ای در قم شده است در دست پیگیری است.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم با انتقاد از بالا بودن آمار بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان این حوزه تصریح کرد: از 2 هزار و 400 فارغ‌التحصیل این بخش بیش از 1000 نفر در شغل‌های غیر مرتبط مشغول فعالیت هستند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار