مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه گفت: دوره آموزشی کارآفرینی قرآنی برای ایده پردازی و کارآفرینی قرآنی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی حوزه علمیه در قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۱۰۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶ 23 May 2018

به گزارش تابناک قم،علیرضا باباخان با اشاره به اهمیت مسئله ایده پردازی در تولید یک محصول اظهار داشت: شناخت دقیق از ویژگی‌های مشتری لازمه موفقیت و بالندگی یک محصول مسئله محور است.

وی با تأکید بر اهمیت مسئله محوری در پردازش ایده‌های موفق افزود: تناسب داشتن با نیازهای جامعه و مسئله محوری رمز موفقیت و بالندگی یک ایده خوب است چرا که وقتی بین وضعیت مطلوب و وضعیت موجود اختلاف و تفاوت وجود داشته باشد در آن محل مسئله محوری نمود پیدا می‌کند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه گفت: مسئله در حوزه ایده پردازی آن امر مهمی بوده که از نظر مشتریان یا طیف خاصی از مردم مطلوب بوده و قابلیت هزینه کردن داشته باشد، نخستین گام موفقیت در ایده پردازی، مسئله محوری است.

باباخان دارا بودن به داده‌های واقعی را لازمه موفقیت مسئله محوری دانست و تأکید کرد: مبتنی بودن به داده‌های واقعی مانند مصاحبه با مشتریان و احصاء نیازهای آن‌ها از پیش‌زمینه‌های موفقیت ایده پردازی و مسئله محوری است، ایده پردازی محض در اتاق‌های فکر و در شرایط خلأ نمی‌تواند موفقیت‌های مورد انتظار را محقق کند.

وی ادامه داد: کسب‌وکار موفقیت نیازی ندارد که با مسئله‌های پیچیده پیوند داشته باشد بلکه یک طرح و ایده ساده اما مبتنی با نیازهای جامعه و با در برگیری داده‌های واقعی می‌تواند موفق باشد و به اهداف مورد انتظار خود برسد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه تأکید کرد: تحول در ایده پردازی باید همراه با در نظر گرفتن زیرساخت‌های موجود باشد چرا که ناهماهنگی در این دو منظر می‌تواند اجرایی شدن ایده موردنظر را با مشکلات اساسی روبه‌رو کند، محصول نهایی ایده باید دارای کاربری ساده‌ای باشد تا مشتری در نحوه استفاده از آن دچار سردرگمی و ابهام نشود، شاخص زیبایی یکی از مهم‌ترین پیش‌زمینه‌های موفقیت یک ایده موفق است.

باباخان کاهش قیمت تمام‌شده را در موفقیت محصول نهایی در بین مشتریان مهم دانست و ابراز کرد خاطرنشان کرد: مدیریت هزینه‌های تولید و کاهش قیمت تمام‌شده ایده در رغبت مشتریان به محصول نهایی اهمیت ویژه‌ای دارد، داشتن ویژگی مهم منفعت و ارزش برای مشتری از خرید محصول حاصل از یک ایده پردازی شرط دیگر موفقیت یک ایده است، محصول نهایی باید به نیازهای مغفول مشتری پاسخ دهد تا از این طریق میل و رغبت خرید کالا در مشتریان ایجاد شود.

وی با اشاره به برخی از مهم‌ترین عوامل عدم موفقیت محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان ادامه داد: شناخت دقیق از مشتری و نیازهای او باید در تولید یک محصول مورد توجه قرار گیرد که در این‌بین تفاوتی بین محصولات فنی مهندسی و محصولات فرهنگی وجود ندارد، علت اینکه برخی از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان مشتریان اندکی دارند این است که شناخت دقیقی از مشتریان و جامه هدف خود ندارند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه با تأکید بر شناخت ویژگی مشتری عنوان کرد: محصولی که تولید می‌شود باید با گروه سنی، توان اقتصادی، ویژگی‌های فرهنگی، سطح سواد و آگاهی مردم متناسب باشد، در زمینهٔ تولیدات فرهنگی باید ذائقه و مطالبه‌های مردمی توجه کرده تمایل عمومی آن‌ها را به محصولات دیگر را مورد توجه قرار داد.

باباخان تأکید کرد: دوره آموزشی کارآفرینی قرآنی با عنوان طلیعه قرآنی با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می‌شود، ایده پردازی و کارآفرینی قرآنی، آموزش روش‌ها و تکنیک‌های خلاقیت و ایده پردازی و حمایت از ایده‌های خلاق و نوآورانه از اهداف مهم این دوره آموزشی است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه با اشاره به زمان ثبت‌نام در این دوره آموزشی ابراز کرد: از اول اردیبهشت‌ماه تا اول تیرماه سال جاری علاقه‌مندان می‌توانند ایده‌های خود را ارسال کنند، آموزش قرآن کریم، ارائه خدمات قرآنی و تبلیغ و ترویج قرآن کریم از محورهای ایده پردازی این دوره آموزشی است، همچنین این دوره در دو بخش دیجیتال و بخش هنری برگزار می‌شود.

وی تناسب فرهنگی در تولیدات فرهنگی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: متأسفانه حجم وسیعی از تولیدات فرهنگی و بازی‌های رایانه‌ای که غرب تولید کرده و امروز در اختیار فرزندان ایرانی قرار داده‌شده مروج انواع بی‌بندوباری‌ها، خشونت‌ها و تضادهای اخلاقی است که شرکت‌های داخلی با تولید محصولات سالم و ایمن از نظر اخلاقی می‌توانند اعتماد و اطمینان خانواده‌های ایرانی را جلب کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار