حجت الاسلام رفیعی:
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمه با بیان اینکه غالباً ما توصیه به درمان می‌کنیم و به دردها و ریشه‌ها توجه نمی‌کنیم، گفت: باید دلایل بدحجابی بررسی شود.
کد خبر: ۶۱۰۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷ 23 May 2018

به گزارش تابناک قم ، حجت الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع زائران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه ذکر در همه جا خوب است و در برخی مواقع بهتر و لازم‌تر است اضافه کرد: این حرف که «خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو» حرف غلطی است و نباید به این واسطه از ذکر و یاد خدا غافل شویم.

وی با بیان اینکه حضرت ابراهیم(ع) تنهایی بت شکست و امام حسین(ع) غریبانه در کربلا فریاد زد، افزود: اگر کسی در چنین جمع‌هایی که تنهاست ذاکر باشد و یاد خدا کند مانند چراغ می‌درخشد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه یکی از جاهایی که به ذکر تأکید شده بازار است، اضافه کرد: در بازار شرایط گناه مانند ربا، کم فروشی و گرانفروشی و ... بیشتر فراهم است.

وی با تأکید بر ریشه‌یابی مشکلات اجتماعی برای درمان آن، گفت: اگر ریشه نماز نخواندن در جامعه بررسی شود نشان می‌دهد که درصد بالایی در میان دانش آموزان به علت تنبلی بوده و انکار و مخالفت با فرمان خدا در کار نیست.

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: امروز غالباً ما توصیه به درمان می‌کنیم و به دردها و ریشه‌ها توجه نمی‌کنیم مثلاً باید دلایل بدحجابی بررسی شود که آیا ریشه خانوادگی دارد یا بر اثر تبلیغ در فضای مجازی و ... است؟ یا دلایل کاهش نسل باید بررسی شود؟

مهم‌ترین کار شیطان

وی گفت: مهم‌ترین کار شیطان این است که یاد خدا را در دل انسان از بین می‌برد؛ زیرا کسی که گناه می‌کند اول یاد خدا را فراموش می‌کند و بعد عزم و اراده او کم شده و سراغ گناه می‌رود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمه با بیان اینکه حب دنیا عامل مهم دیگر در فراموشی یاد خداوند است، اظهار داشت: اگر یاد خدا باشد نباید این آمار فساد مالی و اختلاس در کشور باشد؛ این افراد فرض کنند کسی هم نمی‌فهمد ولی خدا که هست.

وی تأکید کرد: چرا باید برای یک وام چند میلیونی چندین ضامن باشد ولی برای رقم‌های چند میلیاردی هیچ ضامنی نباشد؛ وجدان‌ها کجا رفته است؟

حجت الاسلام رفیعی اضافه کرد: زندگی بزرگان و مراجع، امام و رهبری و کسانی مانند شیخ اعظم انصاری مایه درس است؛ ایشان مال فراوان وجوهات را در دست داشتند ولی هیچ دخل و تصرفی برای خود نداشتند و در نهایت سادگی زندگی می‌کردند.

وی با بیان اینکه برای نظام اسلامی زیبنده نیست که مسئولان به ثروت زدگی و جمع آوری مال متهم شوند افزود: افتخار باهنر و رجایی و بهشتی‌ها به همین ساده زیستی بود.

آرزوهای طولانی از دیگر عوامل فراموشی یاد خدا است

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: آرزوهای طولانی از دیگر عوامل فراموشی یاد خدا و آسیب‌های ذکر است؛ همچنین یکی از مهمترین عوامل دیگر فراموشی یاد خدا، نگاه به نامحرم عنوان شده است به همین دلیل فرموده‌اند در بدن انسان عضوی کم شکرتر از چشم نیست.

وی با بیان اینکه اشتغال به مردم نباید ما را از اشتغال به خدا باز دارد خطاب به کسبه گفت: کاسبان محترم که تا ظهر کاسبی کرده‌اند وقت نماز مغازه را ببندند.

حجت الاسلام رفیعی افزود: روایت شده که اگر کسی از خدا برای دنیای خودش خرج کند به همین میزان بلکه بیشتر در دنیا گرفتار می‌شود.

رفیعی، کارهای لهو و بیهوده را از دیگر عوامل فراموشی ذکر خدا برشمرد و بیان کرد: گاهی مجالس حرام، گاهی موسیقی و گاهی غیبت از مصادیق این موضوع است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار