معاون امور اجتماعي اداره‌كل بهزيستي استان قم خبر داد
معاون امور اجتماعي اداره‌كل بهزيستي استان قم از اجراي طرح مهرانه ويژه كودكان كار و بازمانده از تحصيل در زمينه تهيه لوازم بهداشتي، آموزشي، پوشاك و تغذيه براي كودكان كار و بازمانده از تحصيل خبر داد.
کد خبر: ۶۱۰۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰ 24 May 2018

به گزارش تابناک قم،مریم علیشیری با اشاره به فعالیت‌های دفتر توانمندسازی خانواده و زنان اظهار کرد: زنان سرپرست خانواده به علت فوت همسر، طلاق و از کار افتادگی همسر زیر پوشش فعالیت‌های این دفتر قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی برای گروه‌های هدف و اعضای خانواده آنها برای افزایش مهارت‌های زندگی و شغلی برگزار می‌شود و همچنین با ایجاد شغل برای بانوان به توانمندسازی آنها با پرداخت سرمایه کار، وام اشتغال و کاریابی کمک می‌شود.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قم با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در زمینه زنان سرپرست خانوار گفت:‌ گروه همیار زنان سرپرست خانوار در حوزه‌های پوشاک، ‌تولید صندل و محصولات چرم راه‌اندازی شده و بازاریابی و خرید محصولات گروه همیار در همایش‌ها و برنامه‌ها صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: زمینه‌ای فراهم شده تا حضور و مشارکت زنان سرپرست خانوار زیر پوشش در نمایشگاه‌های درون استانی از جمله نمایشگاه هفته بهزیستی، روز خانواده، عیدانه و... تسهیل ‌شود. همچنین اردوهای زیارتی، سیاحتی و ورزشی با کمک خیران برگزار می‌شود.

علیشیری برگزاری مراسم بزرگداشت روز خانواده و تجلیل از زنان موفق، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان و دانش‌آموزان، کمک هزینه ازدواج به فرزندان خانواده‌های زیرپوشش، ودیعه مسکن، درمان و لوازم ضروری را از دیگر اقدامات حمایتی ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: از خانواده‌های دارای فرزند چند قلو حمایت‌هایی صورت می‌گیرد و کمک‌هایی مانند شیرخشک و کمک هزینه معیشت به آنها ارائه می‌شود.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قم با اشاره به فعالیت‌های اورژانس 123 بهزیستی گفت:‌ این اورژانس در زمینه کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، کمک به درک موقعیت در شرایط بحرانی و ارتقاء توانمندی‌های اجتماعی از طریق ارائه خدمات تخصصی فعالیت می‌کند.

وی عنوان کرد:‌ زنان و دختران در معرض آسیب یا آسیب دیده اجتماعی، افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد، مبتلایان به اختلالات هویت جنسی، زوجین متقاضی طلاق، کودکان خیابانی، سالمندآزاری، فرار از منزل، همسرآزاری و کودک آزاری از جمله مباحث زیر مجموعه اورژانس 123 است.

علیشیری با اشاره به تعریفی از کودک خیابانی گفت:‌ فرد دارای سن کمتر از 18 سال که به صورت محدود یا نامحدود در خیابان است و هنوز با خانواده خود ارتباط دارد یا کودکانی که خیابان را خانه خود می‌دانند و ارتباطشان با خانواده به حداقل رسیده یا قطع شده در گروه کودکان خیابانی قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی، جذب و پذیرش این کودکان از طریق ارتباط با مددکار صورت می‌گیرد و همچنین این کودکان می‌توانند در مراکز کودکان خیابانی اقامت کوتاه، میان و درازمدت داشته باشند.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قم یادآور شد: توانمندسازی کودک از طریق منابع حمایتی، ارتقاء توانایی‌ها و مهارت‌های آموزشی، اجتماعی، حرفه‌آموزی به کودک یا خانواده و حمایت مالی از خانواده کودک از طریق اشتغال‌زایی و آموزش مهارت‌ها برای خانواده و کودک در دستور کار است.

وی با اشاره به اجرای طرح مهرانه گفت: این طرح تهیه لوازم بهداشتی، آموزشی، پوشاک و تغذیه برای کودکان کار و بازمانده از تحصیل را در دستور کار دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار