عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز 40 سال عظمت و اقتدار و شکوه ایران اسلامی مدیون خون پاک شهدای 15 خرداد است.
کد خبر: ۶۱۵۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸ 05 June 2018

 

به گزارش تابناک قم،آیت الله عباس کعبی در خصوص قیام 15 خرداد اظهار کرد: خون پاک شهدای قیام 15 خرداد در امتداد عاشورای حسینی و دفاع از مرجعیت و شرع مقدس و همچنین اجرای دین و مقابله با طاغوت زمان بود.

وی افزود: قیام 15 خرداد، نقطه عطفی در تاریخ معاصر و یادگار پیوند معنوی توده‌های عظیم مردمی است که می‌خواستند ریشه ظلم و ستم را بخشکانند؛ و همچنین درجه ای است برای سنجش فداکاری و از خودگذشتگی انسان‌هایی که به دنبال آرمان الهی بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: قیام 15 خرداد، سرآغاز پیروزی انقلاب اسلامی بود. انقلابی که حضرت امام خمینی (ره)، با اتکا به ذات اقدس الهی و همراهی و پشتیانی خیل عظیم مردم متدین و انقلابی که از استبداد شاه به ستوه آمده بودند، آن را رهبری کرد و به پیروزی رساند.

وی تصریح کرد: امروز 40 سال عظمت و اقتدار و شکوه ایران اسلامی مدیون خون پاک شهدای 15 خرداد است. به همین خاطر، امام خمینی (ره) روز 15 خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام کردند و آن را مبدا نهضت اسلامی دانسته و همواره نسبت به نقش این قیام در نهضت اسلامی تاکید داشتند.

کعبی با اشاره به تاثیرات مثبت قیام 15 خرداد گفت: اگر قیام 15 خرداد شکل نمی گرفت، انقلاب اسلامی در مسیر صراط مستقیم خود قرار نگرفته و رهبری الهی امام بر پایه عاشورا و غدیر و مکتب انتظار نیز شکل نمی گرفت.

قیام 15 خرداد حرکتی خودجوش و مردمی بود

وی بیان کرد: به همین خاطر، قیام 15 خرداد هم در تحقق رهبری الهی نهضت توسط امام و هم در تبیین اهداف آن و همچنین در فداکاری و عزم و اراده ملت برای پیروزی نهضت، تاثیر درجه یک داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در واقع قیام 15 خرداد، حرکتی کاملا خودجوش و مردمی بود به طوری که خیل عظیم مردم از زن و مردو پیر و جوان، بدون توجه به موقعیت اجتماعی و شغل و تحصیلات خود، برای یک هدف مشترک به رهبری امام (ره)، دست به قیام زدند.

وی خاطرنشان کرد: پس از آن قیام خونین بود که ملت ایران با الهام از حماسه آفرینان آن روز، به عنوان اسوه‌های ایثار و شهادت، درس جانبازی و فداکاری آموختند. امروز جوانان عزیز نیز باید از قیام 15 خرداد درس ایمان، تقوا، شجاعت، فداکاری، جانباری و شهادت در راه خدا را بیاموزند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار