عضو خبرگان رهبری:
عضو خبرگان رهبری گفت: رمضان ماه توبه و استغفار به درگاه الهی است تا گناهان بزرگ بخشیده شود.
کد خبر: ۶۱۵۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴ 06 June 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اهمیت عبادت و بندگی در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: دنیا محلی برای تجارت است و خداوند برای اعمال نیک انسان،بهشت برین را در نظر گرفته است.

عضو خبرگان رهبری افزود: خداوند مومنان را به پاداش های عظیمی در بندگی و تقوای الهی بشارت داده است؛ خدای متعال در آخرت برای مومنان پاداش هایی که در توصیف نمی گنجد و با چشم و گوش دنیوی نمی توان آن را لمس کرد قرار داده است.

حاج ابوالقاسم دولابی خاطرنشان کرد: خداوند در آیات الهی انسان ها را به اعمالی فرا می خواند که برکات زیادی در دنیا و آخرت او دارد؛ در همه کتاب های آسمانی خداوند وعده بهشت را داده است و چه کسی وفادارتر به عهد به خدا می توان یافت.

عضو خبرگان رهبری گفت: خداوند بنده مطیع خود را به سوی بهشت روانه می کند بهشت جایی است که هیچ گاه در آن‌سرا سختی و گرسنگی و تشنگی و عذاب الهی وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: انسان مومن به نماز شب سفارش شده است چرا که روح و جان را جلا و تازگی می دهد و او را از آلودگی ها مصون می دارد؛ برای نماز شب 75 برکت و ثمره بیان شده است که اگر در زندگی بدان توجه شود خیرات زیادی را شامل حال انسان می کند.

حاج ابوالقاسم دولابی افزود: نماز شب چهره را نورانی می کند و روزی را افزایش می‌دهد و اخلاق را نیکو می‌نماید و موجب رفع بدهکاری و زدودن غم و اندوه می شود.

وی اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) می فرماید جبرئیل، من را پیوسته به نماز شب سفارش می کرد تا جایی که گمان می کردم به واسطه عظمت آن، امت من نماز شب را ترک نخواهند کرد.

وی عنوان کرد: توبه و طلب استغفار یکی از راه‌های رسیدن به عنایت الهی و بهشت برین است توبه کننده نیز توفیق توبه را از خداوند دریافت می کند.

عضو خبرگان رهبری یادآور شد: توبه به معنای بازگشت است و ماه رمضان ماه توبه و استغفار است و هرکسی موفق به انجام این کار نمی شود، از خداوند بخواهیم توفیق توبه و استغفار را به ما بدهد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار