استاندار قم:
استاندار قم با صدور پیامی، ضمن دعوت از همه مردم به شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: راهپیمایی امسال متفاوت و پرشورتر از سال‌های قبل خواهد بود.
کد خبر: ۶۱۶۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸ 07 June 2018

به گزارش تابناک قم، متن پیام سید مهدی صادقی که در آستانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان صادر شده بدین شرح است:

نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس با دوراندیشی حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) حامل این پیام مهم است که مسئله فلسطین برای همیشه در یاد و خاطره مسلمانان عالم زنده است و بیت المقدس این پاره تن اسلام و قبله اول مسلمین هرگز فراموش نخواهد شد.

روز قدس، روز نمایش شکوه اتحاد و همبستگی جهان اسلام و تجلی همدلی و فریاد برائت از ظلم و ستم امت واحده اسلامی علیه رژیم غاصب صهیونیست است. روزی است که قطره قطره حمایت ملت‌های آزاده و مستقل جهان از قیام ملت مظلوم و قهرمان فلسطین، اقیانوس عظیمی از خروش یکپارچه ملت‌های اسلامی، علیه هرگونه تجاوز و اشغالگری را در برابر دیدگان جهانیان به نمایش می‌گذارد.

روز قدس امسال در حالی فرا می‌رسد که تصمیم انتقال سفارت امریکا به قدس و موج جدید جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در کشتار مردم مظلوم و بی‌گناه فلسطین همچنین سکوت ننگین برخی از کشورهای مسلمان منطقه، موجی از نفرت و کینه در میان مسلمانان و ملت‌های بیدار ایجاد کرده و نوید یک راهپیمایی متفاوت و پرشورتر از سال‌های قبل را می‌دهد. از این رو مردم غیور و همیشه در صحنه ایران اسلامی، همگام با سایر مسلمانان جهان، در این روز به صحنه آمده و فریاد رسای بیزاری از استکبار و اعلام نفرت عمومی از رژیم اشغالگر قدس را سر خواهند داد.

اقشار مختلف مردم مؤمن و مدافع مظلوم استان مقدس قم نیز، در لبیک به ندای تاریخی امام راحل و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری، باشکوه هر چه تمام‌تر، در راهپیمایی عظیم یوم الله روز قدس شرکت کرده و با این حضور پرشور خود، مرهمی بر دردها و آلام ملت مظلوم و ستم دیده فلسطین خواهند گذاشت.

قدس نماد آزادی خواهی در جهان است

فرماندار قم نیز طی پیامی به مناسبت روز قدس، از مردم برای حضور در راهپیمایی دعوت کرد.

متن پیام رضا سیار بدین شرح است:

گذر تاریخ نشان داده است که مستکبران و طغیان‌گران، هرگز نتوانسته‌اند با خشونت و درندگی، فروغ آگاهی بخش اسلام و امت اسلامی را خاموش کنند. مقاومت قهرمانانه ملت فلسطین و شجاعت حیرت‌انگیز زن و مرد و پیر و جوان آنان، در برابر صهیونیست‌های غاصب، گواه زنده این مدعاست که فرجام این دشمنی نابخردانه با مظلومان، پیروزی نهایی حق بر باطل است و همان‌گونه که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرموده‌اند: صهیونیسم و دولت غاصب و مجعول صهیونیستی در فلسطین، محکوم به فناست.

روز قدس، روز خیزش مسلمانان دنیا در حمایت از مظلومان جهان و یادگار ماندگار حضرت امام خمینی(ره) در راستای زنده‌ نگهداشتن روحیه ظلم‌ستیزی و ظلم ناپذیری مردم ایران و جهان در مقابل استکبار و استبداد است.

نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به «روز قدس»، قبله اول مسلمانان، از آن جهت حائز اهمیت است که نور امید را در دل مستضعفان جهان روشن کرد و به فرصتی همیشگی برای توجه به سرنوشت فلسطین عزیز مبدل گردید تا جهانیان بدانند سرنوشت قدس و مسلمانان با یکدیگر پیوندی عمیق و ارتباطی جدانشدنی دارد.

بدون تردید خشونت‌ها و قساوت‌های رژیم غاصب اسرائیل موجب گردیده تا یک بار دیگر همه با هم با شرکت در راهپیمایی روز قدس سال 1397 به جهانیان نشان دهیم تا قدس شریف و فلسطین تنها یک سرزمین نیست بلکه یک اعتقاد و نماد آزادی خواهی در جهان است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار