از روز جمعه هجدهم خرداد ماه صورت مي‌گيرد
دو تن از كاراته‌كاهاي استان قم در تركيب تيم ملي بزرگسالان ايران در مسابقات ليگ جهاني 2018 مقابل حريفان خود به ميدان مي‌روند.
کد خبر: ۶۱۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸ 07 June 2018

 

به گزارش تابناک قم، اعزام تیم ملی کاراته بزرگسالان کشورمان به رقابت‌های لیگ جهانی کاراته در حالی صورت گرفت که این پیکارها طبق برنامه‌ریزی فدراسیون جهانی این رشته به میزبانی کشور ترکیه در شهر استانبول برگزار می‌شود و از قم دو نماینده در این پیکارها حضور دارند.

در واقع این پنجمین مرحله لیگ جهانی کاراته‌وان در سال ۲۰۱۸ به شمار می‌رود و در ترکیب تیم ملی اعزامی ایران امیر مهدی‌زاده ستاره یک دهه اخیر این رشته و سعید علی‌پور دو نماینده استان قم محسوب می‌شوند که در اوزان منهای 60 و 67 کیلوگرم با حریفان خود مسابقه خواهند داد.

مرحله پنجم پیکارهای لیگ جهانی کاراته‌وان در حالی از روز جمعه هجدهم خرداد ماه به میزبانی سالن اصلی کاکر استانبول ترکیه آغاز می‌شود که در آن بیش از 600 کاراته‌کای برتر دنیا از 63 کشور حضور دارند و برای کسب عناوین برتر مقابل یکدیگر به روی تاتامی می‌روند.

این در شرایطی است که چهار مرحله پیشین این رقابت‌ها به میزبانی شهرهای پاریس فرانسه، دبی امارات، روتردام هلند و رباط مراکش به انجام رسیده و نکته جالب توجه راجع به آن، موفقیت 9 کاراته‌کا در کسب بیش از یک مدال طلا است، ضمن اینکه قهرمانان 19 کشور روی سکو رفته‌اند.

سعید علی‌پور و امیر مهدی‌زاده پیش از این در فروردین ماه سال 1396 در مسابقات سال 2017 لیگ جهانی کاراته‌وان در شهر دوبی امارات به اتفاق یکدیگر در ترکیب تیم ملی بزرگسالان ایران عضویت داشتند و در آن رقابت‌ها هر دو موفق به کسب مدال شدند.

علی‌پور در وزن اختصاصی خود با شکست تمامی حریفان به مقام نخست، عنوان قهرمانی و نشان طلای آن مرحله از لیگ جهانی دست یافت اما امیر مهدی‌زاده با قبول یک باخت غیر منتظره برابر پدیده جوان ازبکستان به مقام سوم و نشان برنز رقابت‌ها قناعت کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار