آیت الله جوادی آملی:
یکی از مراجع تقلید شیعیان، راهپیمایی روز قدس را از بهترین توصیه‌های امام راحل دانست و گفت: حضور همگان در این راهپیمایی تقویت عدل و مظلوم و تضعیف ظلم و ظالم است.
کد خبر: ۶۱۶۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۶ 08 June 2018

به گزارش تابناک قم، آیت الله العظمی جوادی آملی در پیامی ضمن توصیه به حضور حداکثری آحاد مردم در راهپیمایی روز قدس، اظهار داشت: این راهپیمایی روز قدس از بهترین توصیه‌های امام راحل(رضوان الله علیه) است. حضور همگان در این راهپیمایی هم تقویت عدل است و هم تضعیف ظلم، هم تقویت مظلوم است و هم تضعیف ظالم.

متن کامل پیام این استاد سطوح عالی حوزه به شرح زیر است:

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم

ضمن گرامیداشت سالگرد ارتحال امام(رضوان الله تعالی علیه) و درخواست مغفرت و عنایت ویژه از ذات اقدس الهی برای همه شما روزه‌داران، مخصوصاً بهره‌برداری همه شما بزرگواران از فیوضات ایام و لیالی پربرکت قدر، از ذات اقدس الهی مسئلت می‌کنیم به همه خیر و صلاح و فلاح دنیا و آخرت مرحمت کند.

مستحضرید که پیام رسمی اسلام این است که ما در تمام نمازها به خدای سبحان عرض می‌کنیم: «إِیاک نَعْبُدُ وَ إِیاک نَسْتَعِینُ»؛ اعتراف داریم که تمام نعمت‌ها از خداست. «صِرَاطَ الَّذِینَ أَنْعَمْتَ عَلَیهِمْ» راه «مُنعم علیهم» را که انبیا و مرسلین هستند را از خدا می‌خواهیم. این اصل اول است.

ذات اقدس الهی راه انبیا و مرسلین را در قرآن کریم به صورت شفاف روشن کرد. کلیم او از انبیای بزرگ و از انبیای اولواالعزم است که ذات اقدس الهی با او سخنان ویژه داشت و فرمود: «وَ أَنَا اخْتَرْتُک فَاسْتَمِعْ لِمَا یوحَی» کلیم الهی به خدا عرض کرد: «رَبِّ بِمَا أَنْعَمْتَ عَلَی فَلَنْ أَکونَ ظَهِیراً لِّلْمُجْرِمِینَ» پروردگارا! به پاس احترام نعمتی که تو به من دادی، من پشتیبان ظالم و اهل ستم نباشم و نیستم.

ما در تمام نمازها این راه را از خدا می‌خواهیم و می‌گوییم: «صِرَاطَ الَّذِینَ أَنْعَمْتَ عَلَیهِمْ». «أَنْعَمْتَ عَلَیهِمْ» در سوره مبارکه «نساء» انبیا، صلحا و صدّیقین هستند؛ یکی از بارزترین و مبارزین آن‌ها کلیم حق است که به خدا عرض کرد: «رَبِّ بِمَا أَنْعَمْتَ عَلَی فَلَنْ أَکونَ ظَهِیراً لِّلْمُجْرِمِینَ».

مستحضرید که قدس قبله اول مسلمین بود و مستحضرید که قریب هفتاد سال است تحت سلطه ظالمان صهیونیسم مقهور آنهاست؛ این را هم مستحضرید که قریب هفتاد سال است مردم این سرزمین از شهر و دیارشان رانده شدند. این راهپیمایی روز قدس از بهترین توصیه‌های امام راحل(رضوان الله علیه) است.

حضور همگان در این راهپیمایی هم تقویت عدل است و هم تضعیف ظلم، هم تقویت مظلوم است و هم تضعیف ظالم. رضای خدا در این دو عنصر است که ما از مظلوم حمایت کنیم و ظالم را سرجایش بنشانیم. شرکت همگان در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که روز قدس نامیده شد، برای حمایت از قبله اول مسلمین، اولاً و حمایت از عقل و عدل، ثانیاً؛ و ظالم را سر جایش نشاندن، ثالثاً؛ و ده‌ها برکات دیگر را هم به همراه خواهد داشت.

امیدواریم همگان در این آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که پیام امام راحل را احیا می‌کنند، در راهپیمایی شرکت کنیم. از ذات اقدس الهی مسئلت بکنیم آنچه صلاح و فلاح دنیا و آخرت این ملت است و آنچه صلاح و فلاح همه جوامع بشری است، خدای سبحان مرحمت کند.

«غفر الله لنا و لکم و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته»

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار