مربي تيم كشتي فرنگي استان قم خبر داد
مربي تيم كشتي فرنگي استان قم از آمادگي كشتي‌گير نوجوان قم براي همراهي تيم ملي ايران در مسابقات جهاني 2018 خبر داد.
کد خبر: ۶۱۶۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۱ 08 June 2018

 

به گزارش تابناک قم،مهدی علیزاده‌پورنیا اظهار کرد:‌ هر ساله استعدادهای کشتی قم در ترکیب تیم‌های ملی کشتی فرنگی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ایران، حضور در چندین جام بین‌المللی، پیکارهای آسیایی و مسابقات قهرمانی جهان را تجربه می‌کنند.

وی ادامه داد: این اتفاق در یک دهه اخیر تقریبا هر ساله برای کشتی قم رخ داده و این نشان از ثبات در کشتی قم است، ضمن اینکه ثابت کننده کار و تلاش مربیان سازنده کشتی قم است و استعدادیابی و پرورش نخبه‌های این رشته به خوبی در استان قم انجام می‌شود.

مربی تیم کشتی فرنگی استان قم که سابقه مربیگری در تیم‌های ملی پایه ایران را دارد، اضافه کرد: یکی از چهره‌های شاخص چند سال اخیر کشتی قم در رده‌های سنی پایه، امیر عبدی است که اکنون تنها شانس کشتی قم برای حضور در مسابقات جهانی 2018 به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: عبدی در بهار امسال دو اعزام برون‌مرزی به رقابت‌های جهانی و بین‌المللی داشته و از هر دوی آنها مدال کسب کرده، بنابراین هم انگیزه بسیار خوبی برای تداوم روند موفقیت‌های خود در این رشته دارد و هم اینکه از تجربیات گران‌بهایی در رقابت با کشتی‌گیران خارجی شرکت کننده در این دو جام برخوردار شده است.

علیزاده‌پورنیا با اشاره به آغاز اردوی آماده‌سازی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران از روز بیستم خرداد ماه، ابراز کرد: این اردو به میزبانی خانه کشتی محمد بنا تهران تا 31 همین ماه در جریان خواهد بود و امیر عبدی در وزن 51 کیلوگرم کنار دیگر ملی‌پوشان دعوت شده به اردو تمرین خواهد کرد.

وی در پایان با اشاره به قهرمانی عبدی در مسابقات دانش‌آموزان جهان و موفقیت وی در کسب مدال برنز پیکارهای بین‌المللی جام کازاراشویلی گرجستان، اظهار کرد: عبدی در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان برای حضور موفق در رقابت‌های جهانی کرواسی آماده می‌شود، در حالی که این پیکارها روزهای 15 تا 17 تیر ماه در شهر زاگرب به انجام می‌رسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار