مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم:
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم گفت: به دنبال این هستیم تا خط قرآني به تدريج بومي شود و اين سياست جدي است و بر اين اساس مقداري حمايت از چاپ قرآن با خط عثمان طه كمرنگ‌تر خواهد شد.
کد خبر: ۶۱۶۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۰ 09 June 2018

به گزارش تابناک قم،سیدموسی حسینی کاشانی با اشاره به صدور مجوز مؤسسات قرآنی اظهار کرد: با تفاهم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات بنا شد مجوزهای مؤسسات از سوی این دو دستگاه به طور همزمان ارائه شود یعنی اکنون پروانه مؤسسات قرآنی دارای امضای این نهادها است که در راستای کاهش فعالیت‌های موازی این امر صورت گرفته است.

وی با اشاره به حمایت‌ها از چاپ کتاب گفت: افزایش حمایت از خرید کتاب وجود داشته ولی عناوین کتاب که افزایش پیدا می‌کند به همان نسبت نیز حمایت از چاپ کتاب‌ها کاهش پیدا می‌کند به عنوان مثال زمانی که عناوین کتاب کمتر بود از هر کتاب 100 نسخه خریداری می‌شد ولی اکنون که عناوین کتاب چند برابر شده ممکن است از هر کتاب 30 تا 40 نسخه خریداری شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: حمایت بودجه‌ای از چاپ کتاب کاهش پیدا نکرده ولی هنوز مشکلات گرانی کاغذ وجود دارد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال پیگیری است تا این مشکل کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به چاپ قرآن گفت: پیگیری می‌شود تا خط قرآنی به تدریج بومی شود و این سیاست جدی است و بر این اساس مقداری حمایت از چاپ قرآن با خط عثمان طه کمرنگ‌تر خواهد شد تا ترویج خط‌ها از سوی اساتید صورت گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار