رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم خبر داد
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم گفت: در زمينه کارخانه‌های غير مجاز با تلاش فراوان سازمان نظام مهندسي كشاورزي و سازمان جهاد کشاورزی استان و مکاتبات و برگزاری جلسات با مدیران استانی، یک مرحله اخطار به کارخانه‌های غیرمجاز داده شده و سازمان در اين زمينه پيگيري لازم را انجام مي‌دهد.
کد خبر: ۶۱۶۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ 09 June 2018

به گزارش تابناک قم،عباس خرمی با اشاره به مشکلات موجود در تولید خوراک دام استان و ارتباط آن با سلامت غذایی جامعه اظهار کرد: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد دانش بنیان، ارتقاء بهره‌وری بخش کشاورزی با استفاده از دانش کارشناسان خط تولید محصولات به برنامه‌ریزی و بررسی بیش از هر زمان دیگری نیازمند است.

وی تولید خوراک دام و طیور سالم را یکی از حوزه‌های مهم بخش کشاورزی ذکر کرد و افزود: این امر به تولید محصولات لبنی و فرآورده‌های گوشتی سالم و سلامت غذایی جامعه منجر می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم با اشاره به مشکلات موجود در تولید خوراک دام و طیور استان گفت: مجوزهای فعالیت کارخانه‌های خوراک دام از سوی سازمان جهادکشاورزی، سازمان صمت و سازمان میادین میوه و تره بار صادر می‌شود که این امر سبب می‌شود بی‌نظمی در کنترل و نظارت بر سلامت خوراک دام تولیدی استان به وجود آید.

وی یادآور شد: نظارت کارشناسی برای تعداد محدودی از کارخانه‌های خوراک دام استان وجود دارد و الزام قانونی برای نظارت بر تولید تمام کارخانه‌های خوراک دام استان وجود ندارد.

خرمی با اشاره به فعالیت غیرمجاز تعداد 22 کارگاه گفت:‌ این کارگاه‌ها با مجوز آسیاب اقدام به تولید و فروش کنسانتره می‌کنند. در زمینه کارخانه‌های بدون مجوز با تلاش چندین ساله این سازمان و سازمان جهاد کشاورزی استان و مکاتبات و برگزاری جلسات با مدیران استانی، یک مرحله اخطار به کارخانه‌های غیرمجاز داده شده و سازمان در این زمینه پیگیری لازم را انجام می‌دهد.

وی به ماده سه فصل 3 تصویب نامه هیئت وزیران اشاره کرد و افزود: الزام قانونی در زمینه استفاده از کارشناسان کشاورزی دارای پروانه اشتغال از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی وجود دارد ولی این امر در عمل تحقق پیدا نکرده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم خاطرنشان کرد: از طرفی این مشکلات قدرت رقابت کارخانه‌های با مجوز و زیر پوشش نظارت را کاهش می‌دهد و از طرفی دیگر با فعالیت کارخانه‌های غیرمجاز، کنسانتره بی‌کیفیت و غیربهداشتی در گردونه تولید استان قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: این امر تأثیر مخرب در سلامت تغذیه دام و انسان داشته و همچنین بی‌اعتمادی دامداران را به همراه دارد و تلاش‌های صورت گرفته در زمینه ترویج استفاده از کنسانتره آماده و همچنین سیستم کنترل و نظارت بر تولید و توزیع آن در استان را بی‌اثر می‌کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار