رئیس هیات تکواندو قم:
رئیس هیات تکواندو قم گفت: تکواندوی استان در تمام شاخصه ها از نظر تعداد ورزشکار، مربی و داور در سال 96 نسبت به سال 93 رشد صد درصدی داشته است.
کد خبر: ۶۱۶۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱ 09 June 2018

به گزارش تابناک قم،محمد جمشیدی با بیان این که تکواندوکاران قم در مسابقات ملی و بین المللی موفق به کسب چهار مدال در سال 93، هشت مدال در سال 94، 11 مدال در سال 95 و 22 مدال در سال 96 شده اند خاطرنشان کرد: تعداد مدال های کسب شده در سال 96 نسبت به سال 95 رشد صد درصدی و نسبت به سال 93 رشد چهارصد درصدی داشته است.

وی ادامه داد: هم اکنون 64 مربی آقا، 37 مربی خانم و همچنین 75 داور آقا و 36 داور خانم در استان قم فعالیت می کنند که تعداد مربیان و داوران این استان نسبت به سال 93 نیز رشد 2 برابری داشته اشت.

وی کسب مقام چهارمی جوانان کشور و مقام هشتمی بزرگسالان کشور را از جمله دستاوردهای تکواندو قم در سال 96 اعلام کرد و گفت: کسب این مقام ها در طول تاریخ تکواندو قم بی سابقه بوده و با توجه به زیرساخت های ایجاد شده انتظار داریم جایگاه تکواندو استان در سال جاری رشد چشمگیری داشته باشد.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش اعضای هیات تکواندو قم به هشت هزار تن تا سال 1399 گفت: هم اکنون چهار هزار و 600 تکواندوکار بیمه شده در این استان وجود دارد که از این تعداد یک هزار و 300 تن بانوان هستند.

جمشیدی اظهار داشت: تکمیل و تجهیز وسائل خانه تکواندو، توسعه و تجهیز فضای دفتر هیات، خرید 2 سیستم الکترونیکی، تکمیل تجهیزات مورد نیاز ویدئو چک، خرید 2 تخته تشک تاتمی و تامین اعتبار 840 میلیون ریال برای تجهیز کمیته مسابقات از جمله اقدام های هیات تکواندو قم در سال 96 بوده است.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی صورت گرفته، تمام تجهیزات مورد نیاز تکواندو قم در سال گذشته خریداری شده، فضای کافی تمرین در خانه تکواندو تجهیز شده و با مذاکرات صورت گرفته در حال امضای قرارداد سه ساله با 2 مربی حرفه ای آقا و خانم برای مربیگری تیم های تکواندو استان در همه رده های سنی هستیم.

جمشیدی، آینده ورزش تکواندو قم را بسیار درخشان دانست و اظهار داشت: در سه ماه نخست امسال آقای محمدرضا شعبانی موفق به کسب عنوان مقام دوم مسابقات بین المللی پاراتکواندو مراکش و مقام سوم پاراتکواندو قهرمانی آسیا شده که این موضوع نوید دهنده سال پر مدال برای تکواندو قم است.

وی با اشاره به حضور 2 تیم از قم در مسابقات لیگ کشوری تکواندو گفت: هم اکنون تیم هیات تکواندو قم در لیگ برتر نوجوانان و تیم یاسین پیشرو در لیگ جوانان- بزرگسالان مسابقات تکواندو کشوری حضور دارند، ضمن این که از 72 تیم شرکت کننده در لیگ پومسه(مسابقات فُرم) هشت تیم از قم شرکت دارند.

وی همچنین با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری متفاوت لیگ تکواندو استان گفت: بر اساس آیین نامه ها، 6 لیگ استانی در رده های خردسال، نونهال و نوجوان طراحی شده و قرار است این لیگ در اواخر امسال برگزار شود.
هیات تکواندو قم از سال 1362 در این استان فعال است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار