از ابتدای ماه رمضان؛
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان نزدیک ۵ تن مواد غذایی توسط بازرسان بهداشت محیط در قم معدوم شده است.
کد خبر: ۶۱۶۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳ 09 June 2018

به گزارش تابناک قم، حسن ایزانلو گفت: با قرار گرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی مرکز بهداشت استان قم از ۲۲ اردیبهشت‌ماه آغاز شد که همچنان ادامه خواهد داشت.

وی بیان داشت: طی این مدت ۳ هزار و ۱۵۵ بازدید و نظارت بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن بین راهی، عمومی، مساجد و اماکن متبرکه انجام شده و ۲۹۹ مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی و ۱۲۹ مورد نمونه برداری از مواد غذایی نیز انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: همچنین از ابتدای طرح تاکنون، ۴۷۱۲ کیلو مواد غذایی غیرقابل مصرف و فاسد از چرخه مصرف و عرضه خارج و یا معدوم شد.

ایزانلو گفت: به منظور حفظ سلامت مومنین و روزه داران، علاوه بر مراکز و اماکن مذکور، نظارت بر شیرینی فروشی ها، کارگاه های قنادی، مراکز تهیه و فروش آش و حلیم، زولبیا و بامیه فروشی ها و مساجد، تکایا، ایستگاه های صلواتی و موکب ها تشدید یافته و با استفاده از تجهیزات پرتابل بازرسی تعداد ۱۶۳۶ مورد سنجش با این تجهیزات انجام پذیرفته است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار