آیت‌الله سبحانی:
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت:در زمان کنونی شاهد شایعه سازی علیه نظام جمهوری اسلامی در فضای مجازی هستیم و شایعه سازی ابزار کار منافقان است.
کد خبر: ۶۱۹۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴ 14 June 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله جعفر سبحانی در جلسه تفسیر قرآن در مجتمع آموزش عالی فقه با اشاره به حرمت ماه‌های حرام اظهار کرد: مشرکان گاهی اوقات سعی می‌کردند که با پرداخت رشوه، ماه‌های حرام را تغییر بدهند، این محترم شمردن ماه‌های حرام از سوی مردم و اعراب جاهلی نبوده، بلکه یک امر خدایی است که به بحث حج و عمره مرتبط است.

وی ادامه داد: قانون گذاری کار خداوند است و ما باید از قوانین الهی تبعیت کنیم، هیچ کس حق تصرف در احکام قرآنی و معارف الهی و وحیانی را ندارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: دستگاه تبلیغاتی شیطان به شکلی کار می‌کند که کار زشت مردم در ذهن آن‌ها تغییر کند، خداوند گروه کافر را هدایت نمی‌کند، چون آن‌ها خودشان را برای هدایت الهی آماده نکردند.

آیت‌الله سبحانی، هدایت الهی را دو نوع دانست و تصریح کرد: نخستین هدایت عمومی است که شامل همه افراد خوب و بد می‌شود، اگر بشر از هدایت عمومی بهره گرفت، خداوند یک هدایت خصوصی هم برای او در نظر می‌گیرد، اما اگر از هدایت عمومی بهره نگرفت، شامل هدایت خصوصی خداوند هم نخواهد شد.

وی ادامه داد: سوره توبه دو هدف دارد، نخستین هدف این سوره رفع امان از مشرکان و بت پرستان است، هدف دیگر سوره توبه پرده برداری از واقعیت منافقین و نشان داده چهره واقعی آن‌ها است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: رسول اکرم(ص) در قضیه جنگ تبوک در ماه رجب اعلام کرد که باید به سمت روم برویم، پیامبر(ص) در این جنگ برخلاف غزوات دیگر مقصد را ذکر کرد، چون راه دور بود.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به ویژگی‌های جنگ تبوک اظهار کرد: در آن جنگ مسلمان واقعی از مسلمان غیرواقعی و مومنان از منافقان جدا شدند، رسول اکرم(ص) در جنگ تبوک ارتش 30 هزار نفری از مسلمانان را برای جنگ با روم آماده کرد، پیامبر(ص) در این جنگ دستور داد که امام علی(ع) در مدینه بماند تا از جان زنان و کودکان حفاظت کند.

وی ادامه داد: منافقان از شایعه سازی استفاده می‌کنند و در زمان کنونی نیز شاهد شایعه سازی علیه نظام جمهوری اسلامی در فضای مجازی هستیم، شایعه سازی ابزار کار منافقان است.

آیت‌الله سبحانی افزود: در آیه 39 سوره توبه به بحث تبدیل سنت عهد و پیمان با خداوند اشاره شد و در صحیح مسلم هم در تفسیر سوره جمعه به این مساله پرداخته شده است، امید است که ایرانیان و کسانی که از ایران برای خداوند قیام کردند شامل این آیه شوند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: همه مناصب رسول اکرم(ص) در امام علی(ع) هم بود جز اینکه این امام معصوم منصب وحی و نبوت را نداشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار