سه نماينده فوتسال استان قم متشكل از بازيكنان مستعد بومي در مسابقات ليگ‌هاي برتر فوتسال نوجوانان و جوانان باشگاه‌هاي كشور به ميدان مي‌روند.
کد خبر: ۶۱۹۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹ 17 June 2018

به گزارش تابناک قم، هر ساله مسابقات لیگ‌های فوتسال باشگاه‌های کشور در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان برگزار می‌شود و از استان قم به عنوان یکی از قطب‌های این رشته ورزشی در ایران، تیم‌های مختلفی در این لیگ‌ها به میدان می‌روند.

در حالی که 19 سال از برگزاری معتبرترین لیگ فوتسال ایران یعنی مسابقات لیگ برتر سپری می‌شود، استان قم در تمامی ادوار این رقابت‌ها با نام‌های متنوعی همچون فراز، ارم‌کیش، کیش‌ایر، صبا، ماهان‌تندیس، یاسین‌پیشرو و آتلیه‌طهران به میدان رفته و سه نایب قهرمانی در کارنامه دارد.

در رده سنی امید نیز که از سال 1386 راه‌اندازی شده، فوتسال قم بیش از سه قهرمانی تجربه کرده و در لیگ‌های سایر رده‌های سنی و دسته‌های گوناگون نیز نمایندگان قم بارها با ایستادن در جایگاه نخست موفق به کسب مقام قهرمانی فوتسال باشگاه‌های ایران شده‌اند.

نکته جالب توجه در خصوص فوتسال قم این است که علی‌اصغر حسن‌زاده کاپیتان فعلی تیم ملی فوتسال، سه دوره قهرمان جام ملت‌های قاره کهن شده، بارها عنوان آقای گلی و بهترین بازیکن رقابت‌های بین‌المللی، آسیایی و جهانی را کسب کرده و سه دوره به عنوان مرد سال فوتسال قاره کهن نیز برگزیده شده و یک دهه در تیم ملی حضور دارد.

اکنون بازیکنان مستعدی که در باشگاه‌های فعال فوتسال قم رشد کرده‌اند با انگیزه رسیدن به موفقیت‌های الگوی خود یعنی علی‌اصغر حسن‌زاده و بازی در سطوح بالای رقابت‌های باشگاهی و ملی، در ترکیب تیم‌های باشگاهی آپکو پارس، انصار و الوند قم در لیگ‌های برتر فوتسال جوانان و نوجوانان ایران به میدان می‌روند.

با قرعه‌کشی مسابقات لیگ برتر فوتسال جوانان باشگاه‌های کشور در کمیته فوتسال، نماینده استان قم یعنی تیم آپکو پارس در گروه نخست رقابت می‌کند، ضمن اینکه با انجام قرعه‌کشی مسابقات لیگ برتر نوجوانان ایران، دو نماینده قم یعنی تیم‌های انصار و الوند در یک گروه قرار گرفتند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار