کارشناس رسانه و فضای مجازی:
کارشناس رسانه و فضای مجازی گفت: دوران نوجوانی را باید مهم دانست چراکه در این دوره رشد تفکر انتزاعی انسان آغاز می شود و می توان گفت نوجوانان آسیب پذیرترین قشر جامعه از لحاظ سازگاری اجتماعی و فرهنگی هستند.
کد خبر: ۶۲۰۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹ 17 June 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام مهدی کریم زاد رئیس اداره امور همایش های معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در جمع مبلغان گروه تبلیغی نسیم مهر، با توجه به شروع ایام تعطیلات تابستان گفت: یکی از وظایف مبلغان افزایش سازگاری اجتماعی نوجوانان با فرهنگ غنی اسلام است.

وی افزود: با توجه به افزایش انواع وسایل ارتباطی و اینکه یکی از منابع مهم الگوهای رفتاری در خانواده ها همین ابزارهای ارتباطی شده است لذا نباید نگاهی خنثی به رسانه داشت و باید بپذیریم که هر لحظه مسائلی نوپدید از آنها ناشی می شود که بر تمامی ارکان جامعه اثرگذار است.

کریم زاد با اشاره به پیشرفت های رسانه های جمعی اظهار کرد: امروزه کانال های مختلف شبکه های پیام رسان، سایت ها، شبکه های تلویزیونی و همه رسانه های نوین نقش مهمی در پیدایش عادات تازه و تغییر رفتار و خلق و خوی انسان ها ایفا می کنند.

وی با عنوان برخی آسیب های رسانه ها گفت: گرایش به خشونت، مد و تجملات، آسیب های عقیدتی و فرهنگی، ترس از آینده، سطحی نگری همه از آسیب های مخرب برخی از این رسانه هاست.

وی با اشاره به بحث بحران فرهنگی در جامعه بیان کرد: طبق آمارها بیش از ۱۹میلیون نوجوان زیر ۱۸ سال با فضای اینترنت ارتباط دارند و این یعنی ارتباط با آموزه های مختلف فرهنگی و مشکل ساز شدن یکپارچگی فرهنگی در جامعه دینی کشور و این باعث زمینه سازی بحران فرهنگی در جامعه می شود.

وی خاطرنشان کرد: دوران نوجوانی را باید مهم دانست چراکه در این دوره رشد تفکر انتزاعی انسان آغاز می شود و می توان گفت آسیب پذیرترین قشر جامعه از لحاظ سازگاری اجتماعی و فرهنگی هستند.

کریم زاد توجه به فرصت تعطیلات ایام تابستان را مهم دانست و افزود: ایام تابستان فرصت مناسبی است تا این قشر را بیشتر دریافت و با توجه به ویژگی های خاص این دوره از زندگی انسان برنامه هایی در جهت افزایش مهارت های اجتماعی و فرهنگی باید اجرا کرد.

وی با اشاره به نیاز های متنوع دوران نوجوانی گفت : مبلغان نیازهای روز نوجوانان را شناسایی کنند و با استفاده از ابزارهای نوین مسیر ارتباطی مستمر با مخاطبان برقرار کنند تا به عنوان یک مرجع پاسخگوی مطمئن در کنار نوجوانان باشند.

این کارشناس رسانه و فضای مجازی توجه به آموزش خانواده ها را مهم دانست و اضافه کرد: برگزاری جلسات برای خانواده ها در جهت آگاهی دهی از ضررها و آسیب های برخی رسانه ها و آموزش مهارت های نظارتی به ایشان نیز راهکار مهمی در خصوص هدایت فکری نوجوانان محسوب می شود.

وی تصریح کرد: تنوع، شادابی، استفاده از ابزارهای ترغیبی و تشویقی و جامع نگری در برنامه ها که مناسب شور و نشاط ایام نوجوانی است باید جزو اساس برنامه ها قرار گیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار