کلنگ احداث ساختمان بنیاد خیرین دانشگاه ساز در استان قم به دست مسئولین استانی و با حضور جمعی از خیرین در دانشگاه حضرت معصومه (س) در قم بر زمین خورد.
کد خبر: ۶۲۰۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵ 18 June 2018

 

به گزارش تابناک قم، رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) در این مراسم با تقدیر از خیرین عنوان کرد: حضور خیرین در رشد و اعتلای علم و در ساخت مراکز علمی بسیار سازنده است.

دکتر علیرضا باقری ثالث تصریح کرد: خیرین در پروژه های متعددی در تکمیل دانشگاه حضور داشتند و به تازگی نیز سایت خیرین با مشارکت های خود در سال جاری مبلغ 660 میلیون تومان اعتبار در جهت تکمیل پروژه ها جذب کرد.

وی خاطرنشان کرد: با همت خیرین خوابگاه دانشجویی به تازگی روند احداث را آغاز کرده است و علی رغم مشکلات اقتصادی، خیرین مشارکت های خوبی در سرمایه گذاری در دانشگاه دارند.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) بیان کرد: ساخت خوابگاه و اجرای پروژه هایی از جمله ساخت نیروگاه برق یا انرژی های خورشیدی از جمله طرح های مهم در سرمایه گذاری با حضور خیرین خواهد بود.

باقری ثالث اظهار کرد: دانشگاه حضرت معصومه (س) به عنوان دانشگاهی تک جنسیتی رسالت مهمی را در پیش گرفته و موفقیت های بیشماری را به لحاظ علمی و فرهنگی به دست آورده و حتی برگزیده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در جشنواره فارابی و حائز رتبه نخست کارشناسی در کشور شده ایم.

همچنین در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد استاد خارج فقه حوزه و عضو هیات امنای بنیاد خیرین نیز خاطرنشان کرد: دانشگاه حضرت معصومه (س) با یک هدف مقدس کار خود را آغاز کرد و پیشرفت و تعالی دانشگاه در همه زمینه ها قابل تقدیر است.

وی بیان کرد: دشمن نسل جوان ما را به لحاظ هجمه های فرهنگی تهدید می کند با توجه به اینکه پیرو مکتب اسلام هستیم باید در برابر این هجمه ها ایستادگی نمائیم و هر چند دشمن از شیوه های جذابی برای فریب جوانان استفاده می کند باید بار معنوی و تقوای جوانان را ارتقاء بخشیم تا مصون بمانند.

در این مراسم صدیق از خیرین دانشگاه ساز اظهار کرد:علما و روحانیون همواره در امور خیر حضور داشتند و آثار زیادی را از خود بر جای گذاشتند در این عرصه مردم و مسئولان نیز با وحدت زمینه ساز توسعه و آبادانی در کشور باشند.

بزرگ قمی از خیرین نیز در این جلسه عنوان کرد: علما در طول سالهای گذشته بیمارستان ها و مراکز علمی و درمانی و فرهنگی بیشماری را ساختند؛ پرونده امورات خیر با مرگ بسته نمی شود و ماندگار است.

همچنین مهندس حسن رضوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم و عضو هیات مدیره بنیاد نیز در جلسه خاطرنشان کرد: این دانشگاه در ابتدای امر یکی از ضعیف ترین دانشگاههای قم به لحاظ عمرانی بود که با همت خیرین و بودجه دولتی به پیشرفت خوبی رسیده است.

در این جلسه آخوند زاده معاون فرهنگی دانشگاه حضرت معصومه(س) در مورد برنامه های دانشگاه در عرصه فرهنگ نیز یادآور شد:اگر چه دانشگاه در وضعیت اقتصادی بدی قرار داشت اما برنامه های فرهنگی زیادی را دنبال می کرد.

وی عنوان کرد: اجرای برنامه های قرآنی در جهت حفظ و برگزاری اردوهای زیارتی و ارائه مشاوره های دینی و برگزاری ازدواج های دانشجویی و طرح اطعام توسط دانشجویان و ...از برنامه های مهم فرهنگی در دانشگاه می باشد.

در بخش پایانی نیز حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی رئیس هیات امنای بنیاد خیرین تصریح کرد: طبق روایتی اگر کسی چراغی را در مسجدی روشن کرد تا زمانی که چراغ روشنایی دارد همه فرشتگان برای این فرد طلب مغفرت و پاداش می کنند؛ خیرین در ساخت پروژه های بزرگی در آموزش و پرورش و درمان سهیم بوده اند این دانشگاه نیز به همت خیرین به زیرساختها و امکانات خوبی دست یافت باید از ظرفیت های خیرین در ساخت دانشگاهها بهره گرفت تا به اعتلای علمی برسیم.

حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی عنوان کرد:تربیت دانشجویان مومن و متعهد در جامعه اثر گذار است و دانشجویان سرمایه های با ارزشی در کشور هستند به خصوص دانشگاهی که ویژه بانوان باشد کمک زیادی به تعالی روحی و فکری دانشجویان می نماید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار