بانوي پرافتخار و موفق جودو استان قم از سوي فدراسيون جودو، جوجيتسو و كوراش و به دعوت سرمربي ازبكستاني تيم ملي عضو كادر فني تيم زنان ايران شد.
کد خبر: ۶۲۰۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸ 19 June 2018

 

به گزارش تابناک قم، تا کنون در تاریخ ورزش قم به ویژه در تمام سال‌های فعالیت رشته جذاب جودو در استان قم سابقه نداشته که یک مربی از این رشته در بخش بانوان به عنوان مربی تیم ملی زنان ایران در رویدادهای برون‌مرزی انتخاب و فعالیت کرده باشد.

این در حالی است که جودو به عنوان یکی از رشته‌های موفق و شاخص رزمی در استان قم، با توجه به تلاش‌های صورت گرفته از سوی دختران مستعد و بانوان توانمند قمی، در سال‌های اخیر رشد و پیشرفت چشمگیری داشته و همچنان به روند موفقیت‌های خود ادامه می‌دهد.

پیشرفت جودو بانوان قم در سایه کمبود امکانات

جودو بانوان قم در حالی پیشرفت کرده که ورزش بانوان این استان به واسطه بافت فرهنگی و مذهبی خود همچنان برای ورزش حرفه‌ای و قهرمانی بانوان برخی محدودیت‌ها دارد، ضمن اینکه امکانات و شرایط صد در صد مطلوبی در مقایسه با سایر استان‌ها برای فعالیت ورزش زنان و دختران قمی به چشم نمی‌خورد.

با این حال آنچه که موجب شده تا جودو قم به ویژه در بخش بانوان مسیر پیشرفت خود را به خوبی طی کند، اراده و انگیزه‌ای است که یکی از قهرمانان و چهره‌های موفق سال‌های اخیر این رشته ورزشی به نمایش گذاشته و ثمره تحمل سختی‌ها و پشت‌سر گذاشتن موانع متعدد در مسیر این موفقیت‌ را بار دیگر کسب کرده است.

شاهزاده موفق‌ترین بانوی جودوکار قم

سوژه مورد نظر خبرنگار فارس در این گزارش، سیما شاهزاده نایب‌رئیس حال حاضر هیأت جودو، جوجیتسو و کوراش استان قم است که سال‌ها در عرصه قهرمانی و حرفه‌ای این رشته ورزشی فعالیت کرده، سپس به جرگه مربیگری در این رشته پیوست و همزمان مسوولیت نایب‌رئیس هیأت قم را نیز بر عهده دارد.

شاهزاده از ورزشکاران نام‌آشنا و موفق قم محسوب می‌شود، جودوکاری که که سال‌ها برای ورزش زنان قم به ویژه برای هیأت جودو، جوجیتسو و کوراش موفقیت‌های گوناگون از رقابت‌های متنوع به دست آورده و در ادامه روند پیشرفت‌های خود، نخستین بانوی قمی لقب گرفت که در تیم ملی ایران مربیگری می‌کند.

عنوان مربی برتر جودو زنان ایران

این بانوی موفق ورزش قم که تجربه کسب نشان‌های گوناگون طلا، نقره و برنز میادین مختلف را در کارنامه ورزشی سال‌های اخیر خود دارد، در ماه‌های پایانی سال 1396 که قم میزبان رقابت‌های جودو زنان ایران بود، به عنوان یکی از سه مربی برتر جودو زنان ایران انتخاب و معرفی شد.

شاهزاده جودو قم در نخستین سمینار مربیگری جودو بانوان کشور ایران در حضور نیلا کیامووا سرمربی تیم ملی جودو زنان ایران به عنوان مربی برتر این رشته مورد قدردانی قرار گرفت، افتخاری که پیش از آن در جودو بانوان قم سابقه نداشت و وی به ویترین افتخارات ورزش بانوان قم آورد.

یک طلا و 5 برنز شاهزاده از مسابقات کشوری و بین‌المللی

موفق‌ترین بانوی جودوکار قم که تجربیات سال‌ها حضور در میادین مختلف این رشته را به عنوان مربی به دختران مستعد و بانوان پرتوان جودو قم انتقال می‌دهد و همزمان مدیریت این رشته ورزشی در بخش بانوان را با مسوولیت نایب‌رئیسی هیات جودو، جوجیتسو و کوراش قم بر عهده دارد، از سال 1381 فعالیت در رشته جودو را آغاز کرده است.

سیما شاهزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس راجع به موفقیت‌های خود در سال‌های حضور در عرصه قهرمانی این رشته، به خبرنگار فارس گفت: 6 مدال از مسابقات مختلف کشوری کسب کرده‌ام و در این سال‌ها یک مدال نیز از رقابت‌های بین‌المللی جام فجر به دست آوردم.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد مدال یک طلا و پنج برنز در کارنامه دارم و تا قبل از سال 1391 در بخش قهرمانی رشته جودو فعالیت داشتم اما بعد از آن به سبب مسوولیت نایب‌رئیسی هیات جودو، جوجیتسو و کوراش استان قم دیگر نتوانستم در مسابقات کشوری شرکت کنم.

عنبری: قم به داشتن بانوان موفق در عرصه ورزش می‌بالد

مسوول امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم راجع به این مربی شاخص و نایب‌رئیس موفق هیأت جودو، جوجیتسو و کوراش استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: شاهزاده کسی است که به خوبی با این رشته آشنا است، زیرا سال‌ها در عرصه همگانی‌، قهرمانی، آموزش و دیگر عرصه‌های جودو کار کرده، سختی‌های این رشته را تحمل کرده و اکنون مزد تلاش‌های خود را به دست آورده است.

سیده‌لیلا عنبری عنوان کرد: داشتن چنین بانوی موفقی در بدنه ورزش قم، یک افتخار برای بانوان هم‌استانی، ورزشکاران و زنان علاقمند به ورزش محسوب می‌شود و اداره کل ورزش و جوانان استان قم نیز همانند سایر همشهریان به داشتن چنین بانوان توانمند و موفق در عرصه ورزش به خود می‌بالد.

مربیگری تیم ملی ایران مزد بانوی موفق ورزش قم

بعد از سال‌ها تجربه رقابت در میادین گوناگون، دوره پیشرفته مربیگری این رشته را نیز پشت‌سر گذاشته، اکنون حتی این جایگاه را در ورزش بانوان قم دارد که به عنوان یک مدرس به ارتقاء دانش مربیگری خود به دیگر مربیان و ورزشکاران جودو قم انتقال دهد.

بعد از میزبانی موفق و قابل ستایشی که شاهزاده و مجموعه هیات جودو، جوجیتسو و کوراش استان قم از مسابقات انتخابی تیم ملی جودو زنان ایران در زمستان سال 1396 انجام دادند، شاهزاده به واسطه تلاش‌های بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر خود برای برگزاری با کیفیت این رقابت‌ها مورد تقدیر فدراسیون جودو، جوجیتسو و کوراش قرار گرفت، اکنون مربیگری در تیم ملی بانوان ایران مزد این بانوی موفق ورزش قم است.

تیم ملی جودو زنان ایران با تشکیل اردوهای مختلف آماده‌سازی، خود را برای حضور موفق در میادین برون‌مرزی سال جاری آماده می‌کند، به همین منظور به دعوت فدراسیون جودو، جوجیتسو و کوراش، سیما شاهزاده مربی با دانش قم از تیر ماه به عنوان مربی به کادر فنی این تیم خواهد پیوست.

شاهزاده تنها مربی ورزش قم در مهمترین رویداد ورزشی قاره

این در حالی است که امسال مهمترین رویداد ورزشی قاره کهن برای تمامی رشته‌های ورزشی از جمله جودو، بازی‌های آسیایی 2018 در جاکارتای اندونزی است، بازی‌هایی که از نگاه‌ آسیایی‌ها چیزی شبیه به المپیک است و همانند این المپیک در تمام رشته‌های ورزشی به انجام می‌رسد و در ایران نگاه ویژه‌ای به آن وجود دارد.

به همین منظور اردوی تیم ملی جودو زنان ایران از روز پنجم تیرماه پیگیری می‌شود و سیما شاهزاده نایب‌رئیس هیأت جودو، جوجیتسو و کوراش استان قم بعد از سال‌ها کسب افتخار در میدان رقابت‌، اکنون به عنوان مربی تجربیات خود را به ملی‌پوشان این رشته انتقال می‌دهد.

شاهزاده: تیم ملی جودو در 7 وزن آماده بازی‌های آسیایی می‌شود

شاهزاده راجع به تیم ملی جودو بانوان و چگونگی آماده‌سازی این تیم، عنوان کرد: بازی‌های آسیایی در اندونزی مهمترین میدان پیش‌روی بانوان جودوکار قم است و تیم ملی در هفت وزن مهیای حضور در پیکارهای جودو بازی‌های آسیایی امسال می‌شود اما با تصمیم نهایی نیلا کیامووا مربی ازبکستانی تیم ملی، نفرات اعزامی به این رقابت‌ها مشخص خواهند شد.

قهرمان سابق، مربی موفق و نایب‌رئیس فعلی هیات جودو، جوجیتسو و کوارش استان قم در پایان اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنم که این فرصت نصیبم شده و امیدوارم نماینده موفقی برای ورزش بانوان قم و خانواده بزرگ جودو باشم و این یک فرصت برای پیشرفت جودو بانوان قم باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار