مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز قم خبر داد؛
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از شستشوی درختان سوزنی شهر با استفاده از مواد ارگانیک خبر داد و گفت: استفاده حداقلی از سموم شیمیایی مورد توجه کلینیک گیاه پزشکی است.
کد خبر: ۶۲۱۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲ 19 June 2018

به گزارش تابناک قم، پیام جوادیان از شستشوی درختان سوزنی شهر با استفاده از مواد ارگانیک خبر داد و اظهار کرد: در این راستا از روش کنترل بیولوژیک استفاده می‌شود بدین معنا که کمترین استفاده از سموم شیمیایی و استفاده از روش‌های جایگزین با بهره گیری از حشرات مفید، عصاره‌های گیاهی و... برای کنترل آفات و بیماری‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد که این روش در کلینیک گیاه پزشکی برای سالجاری در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم کم آبی و تغییر اقلیم از عوامل مؤثر بر گیاهان دانست و عنوان کرد: در درختان همیشه سبز نباید آفت وجود داشته باشد اما به دلیل گرم شدن زمستان این آفات وجود دارد از همین رو برای مقابله با آفات و ضعف و بیماری درختان از روش مقابله تلفیقی استفاده می‌شود.

جوادیان شستشوی درختان را یکی از راهکارهای مؤثر برشمرد و خاطرنشان کرد: شستشوی هماهنگ درختان در مناطق هشتگانه برای درختان سوزنی با محلول‌های گیاهی و مایعات شوینده انجام می‌شود که این اقدام آستانه خسارت آفات را پایین می‌آورد، علاوه بر آن مبارزه زمستانه با آفات موجود در لابلای تنه درختان، شاخه‌ها یا نهفته در خاک نهفته با روش سمپاشی با روغن‌های گیاهی در برنامه کاری می باشد.

وی با بیان اینکه این روش شستشو برای درختان نارون، ون و سایر درختان خزان کننده که در گرما با آفات بیشتری مواجه هستند، به صورت هماهنگ انجام می‌شود، گفت: استفاده حداقلی از سموم شیمیایی به طور ویژه مورد توجه کلینیک گیاه پزشکی است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم همچنین از توزیع کودبرگ به همراه نهال در ابتدای سالجاری خبر داد و اظهار کرد: هرساله در فصل بهار نهال‌ها و گلدان‌هایی در اختیار شهروندان گذاشته می‌شود امسال به همت سازمان ، کودبرگ که حاوی بیشترین عناصر مواد غذایی با ظرفیت بالای نگهداری آب برای گیاهان آپارتمانی می باشد به همراه نهال به شهروندان عرضه گردید.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار