در وزن منهاي 60 كيلوگرم انجام مي‌شود
كاراته‌كاي پرافتخار استان قم با موفقيت در آخرين انتخابي تيم ملي بزرگسالان مسافر اعزام به پيكارهاي 2018 قهرماني بزرگسالان آسيا شد.
کد خبر: ۶۲۱۱۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲ 20 June 2018

 

به گزارش تابناک قم، با برگزاری آخرین مرحله رقابت‌های انتخابی تیم ملی کاراته ایران در سالن شهید افراسیابی تهران، اعزام امیر مهدی‌زاده کاراته‌کای پرافتخار استان قم به مسابقات 2018 قهرمانی آسیا قطعی شد، کاراته‌کایی که چهارمین حضور در این رقابت‌ها را تجربه خواهد کرد.

مهدی‌زاده که پیش از این در سال‌های 2011، 2015 و 2017 سه بار تجربه حضور در پیکارهای کاراته قهرمانی مردان قاره کهن را دارد، بعد از کسب مقام نخست و عنوان قهرمانی مرحله پنجم لیگ جهانی کاراته‌وان در آخرین انتخابی تیم ملی به میدان رفت و سهمیه چهارمین اعزام آسیایی خود را به دست آورد.

این در حالی است که با برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فدراسیون کاراته، آخرین مرحله انتخابی تیم ملی کاراته بزرگسالان با برگزاری هفت مسابقه انتخابی همراه بود و کاراته‌کاها در اوزان منهای 55، 60 و 67 کیلوگرم برابر یکدیگر به روی تاتامی رفتند تا تکلیف نفرات اعزامی به رقابت‌های 2018 قهرمانی آسیا مشخص شود.

در شرایطی که میزبانی مسابقات آسیایی امسال به کشور اردن سپرده شده، در انتخابی وزن منهای 60 کیلوگرم یک اتفاق جالب توجه رخ داد و دو کاراته‌کای استان قم به نام‌های امیر مهدی‌زاده و محمد شایگان برای گرفتن سهمیه پیکارهای آسیایی رو در روی یکدیگر قرار گرفتند.

نخستین مبارزه کاراته‌کاهای همشهری قمی در وزن منهای 60 کیلوگرم با برتری 8 بر 2 امیر مهدی‌زاده به پایان رسید و دومین مبارزه آنها را نیز مهدی‌زاده 7 بر 4 برد تا با این دو پیروزی برای چهارمین بار در هفت سال اخیر راهی مسابقات کاراته قهرمانی آسیا شود.

امیر مهدی‌زاده در نخستین حضور آسیایی خود در سال ۲۰۱۱ به میزبانی چین با نشان برنز افتخار آفرین شد، چهار سال بعد در اوکیناوا ژاپن بر سکوی قهرمانی قاره کهن ایستاد و طلایی شد، همچنین مهدی زاده سال گذشته در پیکارهای ۲۰۱۷ قهرمانی آسیا به میزبانی قزاقستان دومین طلای خود را به دست آورد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار