مدیرکل انتقال خون استان قم:
مدیر کل انتقال خون استان قم گفت: میانگین اهداکنندگان مستمر خون در کشور 50 درصد و در قم 60 درصد است، یعنی 22 هزار نفر در قم به صورت مستمر خون می دهند.
کد خبر: ۶۲۱۲۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱ 20 June 2018

به گزارش تابناک قم،مرتضی نوریان با اشاره به تجلیل از افرادی که بالای نود بار اقدام به اهدای خون کرده اند، عنوان کرد: امسال از هفت اهداکننده و سه نفر از حامیان اهدای خون سالم تقدیر به عمل آمد.

وی ادامه داد: به همت اهدا کنندگان قمی توانستیم تمام نیاز های مراکز درمانی استان زا به صورت کامل پاسخ دهیم و موارد خونی نادر را نیز تامین کنیم.

نوریان با بیان این که در ماه مبارک رمضان 2 هزار و 700 نفر اهدای خون داشتند، افزود: در سال گذشته 41 هزار و 500 نفر است اهدای خون کردند که نسبت به سال 95، شش درصد افزایش پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: با توجه به افزایش نیاز خون، مراکز درمانی، بیماری های جدید و ... این آمار سال به سال رو به افزایش است.

مدیرکل انتقال خون استان قم تاکید کرد: در صورتی می توانیم به تامین خون مورد نیاز مردم ادامه دهیم که اهدای خون به صورت مستمر باشد بر این اساس باید جوانان تشویق شوند تا به جمع اهداکنندگان پیوندند.

وی با بیان این که اهدا کنندگان مستمر خون به صورت میانگین کشوری 52 درصد است بیان کرد: این آمار در استان قم به 60 درصد رسید و در سه ماهه اول سال جاری 58 درصد است.

نوریان با بیان این که اهداکننده مستمر کسی است که بیش از دوبار در سال اقدام به اهدای خون کند، تصریح کرد: بر اساس این تعریف در استان قم 22 هزار نفر اهداکننده خون مستمر وجود دارد.

مدیرکل انتقال خون استان قم با اشاره به فناوری هایی جدیدی همچون تولید پلاکت گفت: از مزایای این فناوری نسبت به پلاکت طبیعی خون انسان طول عمر بالای آن در خون است و این کار دو سال است در قم آغاز شده اما هنوز با کمبودهایی روبرو هستیم.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین نیاز خونی در استان قم A+ و O+ است و در گروه هایی خون AB،-O- و گروه های منفی مصرف خون نسبت به دیگر رده های خونی کمتر است که امیدواریم در آینده نزدیک تمام نیاز خونی با حضور مستمر اهداکنندگان بر طرف شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار