آیت الله مصباح یزدی:
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: ارزش‌ها و باورهای دینی در بسیاری مراکز علمی از نظر کیفیت سیر نزولی داشته و آثار تنزل فرهنگی در سراسر کشور مشهود است.
کد خبر: ۶۲۱۸۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱ 21 June 2018

به گزارش تابناک قم، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی در دیدار رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی کشور که در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: در دانشگاه آزاد همانند دیگر نهادها نقاط قوت و ضعف وجود دارد.

وی با بیان اینکه باید نقاط مثبت را تقویت کنیم، افزود: با دید کلی بخشی از این کمبودها شامل سایر نهادهای آموزش و پرورش هم می‌شود و اختصاص به دانشگاه آزاد ندارد و اگر وسیع‌تر نیز نگاه کنیم کمبودها به نها دهای آموزشی اختصاص ندارد و به نهادهای اجرایی کشور حتی غیر کشور هم مربوط می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: همه کمبودهایی که در زندگی انسان وجود دارد به دو چیز بر می‌گردد که اولین مورد آن عبارت است از نادانی؛ افرادی هستند که می‌خواهند مثبت باشند اما بلند نیستند و راه را گم کرده‌اند که با توضیح و نشان دادن راه می‌توان این‌ها را اصلاح کرد.

وی با بیان اینکه گروه دوم کسانی هستند که مبتلا سوء نیت دارند، تصریح کرد: جهل افراد را با گفتگو می‌توان تغییر داد و با این افراد خیلی مشکل نداریم چرا که اکثرا کسانی هستند که در اثر ضعف فرهنگی به خود محوری مبتلا شده‌اند و با قابل علاج هستند.

آیت الله مصباح یزدی افزود: مشکل ما با کسانی است که نمی‌خواهند بپذیرند و همانند شیطان هستند که راهی جز مبارزه با آن‌ها وجود ندارد و عمده هدف انبیاء الهی نیز همین طیف بوده‌اند.

وی گفت: باید افراد مؤثری تربیت کنیم تا جلوی شیوع مفاسد را بگیرند و راهی که نسل انقلاب در پیش گرفتند را استوارتر ادامه دهند و این از وظیفه دانشگاه و حوزه‌های علمیه است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان کرد: ارزش‌ها و باورهای دینی در بسیاری مراکز علمی از نظر کیفیت سیر نزولی داشته است و آثار تنزل فرهنگی در سراسر کشور مشهود است.

وی افزود: آیا اوایل انقلاب کسی احتمال می‌داد که روزی فرزندانی از این کشور که فریاد مرگ بر آمریکا سرمی‌دادند و از افراد تأثیرگذار انقلاب بودند به دنبال مذاکره با دشمن ترین دشمن ما بروند.

آیت الله مصباح یزدی گفت: تغییر فرهنگ کاری بسیار دشوار است چرا که آرام آرام تنزل پیدا کرده است و سال‌ها وقت لازم دارد تا این تنزل جبران شود.

وی با بیان اینکه قدم اول برای این کار انقلابی بودن و انقلابی ماندن است، تصریح کرد: اگر بخواهیم انقلابی باشیم باید ضعف انقلابی را به قوت تبدیل کنیم که قدم اول تغییر فکر است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: باید فکر تغییر باشیم تا جامعه اصلاح شود که در حوزه و دانشگاه از این جهت ضعف وجود دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار