معاون محترم سیاسی امنیتی واجتماعی استاندار قم:
معاون سیاسی امنیتی واجتماعی استاندار قم گفت: سوادآموزی و کسب علم، زیربنای توسعه و پیشرفت است.
کد خبر: ۶۲۱۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸ 22 June 2018

به گزارش تابناک قم، احد جمالی در جلسه شورای پشتيبانی سواد آموزی استان قم در سالن جلسات معاونت سیاسی امنیتی واجتماعی استاندای عنوان کرد: در سال گذشته معاونت سواد آموزی در قم 2500 نفر از بی سوادان را تحت پوشش قرار داده است.

معاون سیاسی امنیتی واجتماعی استاندار قم افزود: سوادآموزی و کسب علم، زیربنای توسعه و پیشرفت است و همه مسئولان کشور باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه یافتگی با سواد آموزی ارتباط تنگاتنگی دارد هر چه میزان کم سوادی و بی سوادی در جامعه کمتر باشد به توسعه بیشتری دست می یابیم و هر چه میزان رتبه سواد بالاتر باشد بیشتر به سمت و سوی توسعه قدم بر می داریم.

جمالی اظهار کرد: آموزه های دینی و اسلامی مؤید علم آموزی و دین ما دین سواد و علم است؛ بعثت با خواندن آغاز شده است و علم و سواد آموزی، سن و مکان نمی شناسد.

وی گفت: آمارهای بی سوادی و با سوادن شدن برخی از افراد دارای پیام است اینکه 2500 نفر تحت پوشش سواد آموزی در قم قرار گرفته اند اقدامات مثبتی را نشان می دهد.

معاون سیاسی امنیتی واجتماعی استاندار قم یادآور شد: هر چند با توجه به ویژگی های قم و حضور مهاجران و به ویژه اتباع تعداد افرادی که اظهار بی سوادی کرده اند هر ساله به چرخه اضافه می شود.

وی عنوان کرد: باید از ظرفیت حضور مسئولان بین المللی در سواد آموزی اتباع استفاده کرد، سال گذشته کمیساریای عالی حقوق بشر در افغانستان در سفر به قم مبلغ 2 میلیارد برای سواد آموزی اتباع مصوب کرد تا صرف بی سوادان استان و مهاجرین افغانی شود.

جمالی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری توصیه کردند حتی افرادی که مجوز ماندن در ایران را ندارند با نگاه رافت اسلامی سواد بیاموزند این تفکر ناب اسلامی و توجه به برادران دینی را نشان می دهد.

وی بیان کرد: معدل سال درس خواندن در قم خوب است به ویژه با حضور 18 هزار طلبه خارجی و ده ها هزار طلبه داخلی ظرفیت خوبی را در سواد آموزی داریم.

معاون سیاسی امنیتی واجتماعی استاندار قم گفت: روستاییان 4 درصد از جامعه استان قم را تشکیل می دهد 35 هزار نفر نیز در قم اظهار بی سوادی کرده اند که نیروهای آموزش و پرورش نیز همین تعداد است و می توان در سوادآموزی از آن استفاده کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار