معاون قضایی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم:
معاون قضایی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم با بیان اینکه قانون از مواجهه با دانه‌درشت‌ها هیچ بیمی ندارد، از رفع تصرف 1736 هکتار زمین و بازگرداندن آن به بیت المال خبر داد.
کد خبر: ۶۲۲۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵ 23 June 2018

 

به گزارش تابناک قم، علی اصغر سلطانی با اشاره به هفته قوه قضائیه عنوان کرد: دادستانی به عنوان مدعی العموم وظیفه اصلی مبارزه با مجرمان و احقاق حقوق عامه مردم را بر عهده دارد.

معاون قضایی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم افزود: در حال حاضر دادسرای قم با 23 شعبه دادیاری، 15 شعبه بازپرسی و یک شعبه ویژه دادستانی مشغول رسیدگی به پرونده های کیفری و قضایی در استان قم است.

وی به تشریح فعالیت های دادستانی پرداخت و تصریح کرد: سال 96 با پیگیری های صورت گرفته مجتمع تخصصی فضای مجازی در دادسرای قم افتتاح شد، بر این اساس شورای فضای مجازی متشکل از نماینده اداره کل اطلاعات، 2 تن از قضات رسیدگی به جرائم ، نماینده رئیس پلیس فتا و نماینده اطلاعات سپاه تشکیل شد.

اجازه جولان دادن مجرمان در فضای مجازی و حریم شکنی به خاطیان را نمی دهیم

وی اظهار کرد: با فعالیت هایی که در این شورا صورت می گیرد اجازه جولان دادن مجرمان در فضای مجازی و حریم شکنی به خاطیان را نمی دهیم.

معاون قضایی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم خاطرنشان کرد:همچنین در سال گذشته مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی به جرایم راهنمایی و رانندگی تشکیل شد.

وی عنوان کرد: این مجتمع نیز با حضور نهادهای شورای حل اختلاف، پزشکی قانونی و بیمه شکل گرفت تا مراجعه کنندگان تمامی مراحل قانونی را در یک ساختمان منسجم پیگیری کنند و در امور قضائی خود نیاز به مجتمع های دیگر نباشد در حالی که در گذشته رسیدگی به این پرونده ها متفرق بود.

سلطانی افزود: یکی دیگر از اقدامات افتتاح دادسرا در منطقه نیروگاه بود که رضایتمندی خوبی را از شهروندان در تسریع امور به وجود آورد.

وی اظهار کرد: تشکیل کمیته ویژه مبارزه با سرقت و کمیته ویژه مقابله با اراذل و اوباش در دادسرای مرکزی استان قم از اقدامات دیگری در جهت مقابله با جرائم بود؛ این کمیته متشکل از قضات دادسرا، دادگاه و پلیس های تخصصی است و به صورت کارشناسی امور را پیگیری می کنند.

هیچ منطقه جرم‌خیزی در قم وجود ندارد

وی با بیان اینکه هیچ منطقه جرم خیزی در قم وجود ندارد عنوان کرد: تشکیل تیم های ضابط بسیج در سه ناحیه، تشکیل تیم های ویژه جهت نظارت بر شعبه های دادسرا و نظارت بر ضابطان دادگستری از دیگر فعالیت ها است.

سلطانی خاطرنشان کرد: استقرار یک شعبه کیفری در دادسرا ویژه رسیدگی به اعتراضات، رصد نظم و امنیت توسط گشت های ویژه دادستانی و ایجاد شعبه ویژه دادستانی با حضور همکاران قضایی و دادیار که وظیفه رسیدگی به پرونده های ویژه را عهده دار هستند از فعالیت های سال گذشته در قم است.

کشف 1617کیلوگرم انواع مواد مخدر

وی گفت: با تلاش نیروی انتظامی در سال جاری 1 هزار و 617 کیلوگرم انواع مواد مخدر در قم کشف شد، ضمن اینکه در طول سال گذشته نیز 5 هزار و 958 کیلوگرم مواد مخدر از قاچاقچیان کشف و ضبط شد.

معاون قضایی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم یادآور شد:همچنین با فعالیت های گسترده 164 پاتوق استعمال مواد مخدر در قم پلمپ شد.

وی اظهار کرد: از سال 96 تاکنون با تشکیل اکیپ هشت نفره از ماموران مجرب پلیس مواد مخدر نسبت به دستگیری خرده فروشان در داخل شهر اقداماتی صورت گرفت.

کاهش 43درصدی جرائم خشن

سلطانی بیان کرد: در طول یک سال گذشته بیش از 50 هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت و با تلاش های صورت گرفته شاهد کاهش 43 درصدی جرائم خشن بوده ایم.

وی خاطرنشان کرد: قانون در مواجهه با دانه درشت ها هیچ بیمی ندارد و در یک سال گذشته یک هزار و 736 هکتار زمین رفع تصرف و به بیت المال برگردانده شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار