لغو متوالي مجمع انتخابات هیأت واليبال استان قم و تغييرات مستمر اين هیأت ورزشي در ماه‌‌هاي اخير، واليبال قم را به نوعي به كما برده است.
کد خبر: ۶۲۳۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 25 June 2018

به گزارش تابناک قم، بعد از پایان دوره چهار ساله سیدابوالفضل احمدی رئیس پیشین هیأت والیبال استان قم در زمستان سال 1396، از سوی فدراسیون والیبال برای مدت سه ماه ابلاغ سرپرستی به نام وی صادر شد اما اکنون شخص جدیدی سرپرست هیأت والیبال استان قم است.

انتخابات والیبال یکی از سوژه‌های حاشیه‌‌ای ورزش قم

در واقع تصمیم‌گیری‌های عجیب و قریب و گاها پر سئوال‌ در اداره کل ورزش و جوانان استان قم و فدراسیون‌های ورزشی راجع به برخی از هیات‌ها، به والیبال قم نیز سرایت کرده و این هیأت ورزشی به جای اینکه در مسیر عادی و سپری شدن مراحل قانونی رئیس جدید خود را بشناسد، اکنون به یکی از سوژه‌های ورزش قم تبدیل شده است.

لغو مجمع انتخابات و ابلاغ سرپرستی برای آقای رئیس

این در حالی است که قرار بود مدت کوتاهی بعد از پایان دوره چهار ساله ریاست سیدابوالفضل احمدی، با حضور چند کاندیدا مجمع انتخابات این هیأت ورزشی با حضور رئیس فدراسیون والیبال، مدیر کل ورزش و جوانان و اعضای مجمع برگزار و رئیس جدید معرفی شود اما این اتفاق رخ نداد.

در رخدادی عجیب و غیر قابل انتظار، مجمع انتخابات هیأت والیبال استان قم در اسفند ماه سال 1396 لغو به سال جدید موکول شد و فدراسیون والیبال ابلاغ سرپرستی سه ماه احمدی را صادر کرد اما بعد از پایان این دوره سرپرستی، باز هم والیبال قم در کما به سر می‌برد.

سکوت اهالی والیبال و دومین تعویق متوالی در برگزاری مجمع

بعد از پایان دوره سه ماه سرپرستی احمدی، والیبالی‌ها و علاقمندان به این رشته انتظار داشتند مجمع انتخابات با حضور سیدابوالفضل احمدی، مجید براتی، محمدمهدی حلوایی و دو کاندیدای دیگر به نام‌های رضایی و مشایی برگزار شود اما این مجمع با وجود اینکه از قبل برنامه‌ریزی شده بود، بار دیگر به دلایل نامعلوم به تعویق افتاد.

شرایط در والیبال قم به گونه‌ای است که هیچ یک از اهالی این رشته فعلا سکوت اختیار کرده‌ و راجع به وضعیت این رشته ورزشی حرفی بر زبان نمی‌آورند تا تصمیم نهایی فدراسیون والیبال و اداره کل ورزش و جوانان استان قم برای برگزاری مجمع انتخابات این هیأت ورزشی گرفته شود.

وحدت و همدلی حلقه مفقوده والیبال قم

در هر حال اتفاقی که امروز در والیبال قم مشاهده می‌شود، خانواده بزرگ این رشته ورزشی را به یاد خاطرات قبل از دوره چهار ساله ریاست احمدی می‌اندازد، دورانی که در آن والیبال قم شرایطی را تجربه کرده بود و با آمدن احمدی هم این رشتهی ورزشی نتوانست آنچنان که باید و شاید در مسیر تحول گام بردارد.

اگر چه نباید زحمات دوران ریاست سیدابوالفضل احمدی در هیأت والیبال قم را از یاد برد، اما مهمترین خلاء والیبال قم در این دوره چهار ساله، وحدت و همدلی اهالی این رشته ورزشی با یکدیگر بود، حلقه مفقوده‌ای که بارها والیبال قم را به حاشیه برد، والیبالی‌ها را رو در روی هم قرار داد و حواشی آن اگر چه در هیچ رسانه‌ای بازتاب پیدا نکرد اما این هیأت ورزشی را چیزی شبیه به فوتبال کرده بود.

گمانه‌زنی‌ها راجع به سرنوشت انتخابات

بعد از بررسی نهایی شرایط کاندیداها در امور مجامع هیات‌های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان قم و مشخص شدن اسامی نهایی نامزدهای ریاست هیأت والیبال قم، گمانه‌زنی‌ها راجع به سرنوشت این انتخابات و رئیس جدید در نوع خود جالب توجه، خواندنی و شنیدنی است.

تا قبل از تغییر جدید در سرپرستی هیأت والیبال استان قم، عده‌ای معتقد بودند احمدی گزینه اصلی فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان قم برای ابقاء در این سمت است، اما بعد از اینکه سرپرستی وی تمام شد، حالا از صحبت از دیگر گزینه‌ها یعنی محمدمهدی حلوایی، مجید براتی، مجید مشایی به همراه یک کاندیدای دیگر است، در حالی که نوع برخورد، ظاهر و گفته‌های اخیر هیچ یک از این کاندیداها از تعامل احتمالی آنها برای کنار رفتن به نفع دیگری حکایت نمی‌کند.

معرفی سرپرست جدید هیأت برای انجام عملیات غیر ممکن

در هر حال این روزها هیأت والیبال استان قم با مدیریت جدید اقداماتی انجام داده که می‌توان اثرات تغییر و تحول در آن را احساس کرد، هیاتی که ابلاغ سرپرستی آن به نام محمد ایزانلو صادر شده، کسی که در حال حاضر کارشناس امور مسابقات و اردوهای ورزشی در معاونت امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم است.

ظاهرا ایزانلو برای انجام ماموریت غیر ممکن یعنی ایجاد همدلی و وحدت بین اهالی این رشته برای مدت سه ماه به راس این هیأت ورزشی آمده تا مقدمات برگزاری مجمع انتخابات فراهم شده و رئیس جدید در فضایی دور از حاشیه و جنجال انتخاب شود، در حالی که با شرایط فعلی والیبال قم که منجر به لغو متوالی مجمع انتخابات این هیأت می‌شود، گویا برای ایزانلو یک عملیات غیر ممکن است.

این در شرایطی است که خود ایزانلو از چهره‌های والیبالی محسوب می‌شود و سابقه فعالیت در این رشته ورزشی را دارد و اهالی والیبال قم به خوبی وی را می‌شناسند، حالا ایزانلو تا مشخص شدن زمان برگزاری مجمع انتخابات و تعیین رئیس جدید هیأت والیبال قم مسوولیت سنگینی را بر عهده دارد.

ایزانلو: نخستین گام را برای ایجاد همدلی در والیبال قم برداشتیم

سرپرست جدید هیأت والیبال استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از برگزاری جلسه هم‌اندیشی مربیان و مدیران فعال بخش بانوان این رشته خبر داد و اظهار کرد: در راستای ارزیابی، بررسی و رسیدگی به وضعیت حال حاضر والیبال قم، جلسه‌ای با موضوع هم‌اندیشی مربیان و مدیران فعال والیبال قم در حوزه بانوان برگزار کردیم و نخستین گام را برای ایجاد همدلی در والیبال قم را برداشتیم.

محمد ایزانلو اضافه کرد: با ماموریتی که فدراسیون والیبال و اداره کل ورزش و جوانان بر عهده من گذشته‌اند، هدفم این است که در این دوره کوتاه سرپرستی، گامی هر چند کوتاه برای اعتلای والیبال قم برداریم، اما در این مسیر به همدلی و همکاری اهالی این رشته نیاز داریم.

هم‌اندیشی بانوان والیبالی برای پیشی‌گرفتن از مردان

در ادامه این هم‌اندیشی، اعضای حاضر در جلسه بعد از معرفی و بیان سابقه فعالیت خود در این رشته ورزشی، به بیان توانایی‌ و نظرات راجع به شرایط فعلی والیبال قم، نیازها، مشکلات، موانع و راه‌کارهای تحول در این رشته ورزشی پرداختند تا بخش بانوان یک گام جلوتر از مردان والیبال قم باشد.

پایان این جلسه مصوباتی نیز داشت، ضمن اینکه با موافقت اعضای حاضر در نشست و رای‌گیری بین اعضای حاضر، نفراتی از این جمع به عنوان نماینده انتخاب شدند تا مسائل مطرح شده را پیگیری کنند، اما نکته جالب توجه این است که اسامی نفرات منتخب در جلسه مربیان و مدیران فعال بانوان والیبال قم اعلام نشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار