فراخوان ارسال آثار به جشنواره ملی مهدویت در بخش های علمی، فرهنگی و هنری اعلام شد.
کد خبر: ۶۲۳۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱ 25 June 2018

 

به گزارش تابناک قم، علی حسینی عنوان کرد: جشنواره ملی مهدویت به همت جهاددانشگاهی واحد استان قم و مشارکت بخش‎ها و مراکز حوزوی و دانشگاهی و فرهنگی مهدوی ملی و استانی برگزار می شود.

وی افزود: هدف این جشنواره توسعه، ترویج و تعمیق باور متعالی مهدویت در بین آحاد مختلف جامعه و همچنین حضور فعالانه در عرصه پاسخ به شبهات و فرهنگ سازی در این زمینه است.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی قم اظهارکرد: این جشنواره شامل بخش های پژوهشی(ویژه همایش دکترین مهدویت)، ادبی، فرهنگی، هنری، رسانه، کتابخوانی و فضای مجازی است.

دبیر همایش ملی مهدویت بیان کرد: محورهای اصلی جشنواره ذیل دو کلان محور " چالش‎های اعتقادی و فرهنگی مهدویت" و "چالش‎های اجتماعی، سیاسی مهدویت" تنظیم شده است؛ محور چالش‎های اعتقادی و فرهنگی مباحثی چون غفلت از مبانی و آرمان ها، شک و تردید، افول دین و ارزش ها، یاس و ناامیدی، سطحی نگری، برداشت‎های انحرافی، تطبیق‎های ناروا، تعیین وقت ظهور و شتابخوانی(استعجال) مطرح شده است.

وی افزود: در بخش چالش‎های اجتماعی، سیاسی نیز محورهایی چون مسئولیت گریزی، فتنه‎ها، سختی‎ها و ناکامی‎ها، لغزش اندیشمندان و خواص، فاصله بین عالمان و مردم، افزایش اختلافات، مدعیان دروغین، مخالفت با فعالیت‌های سیاسی و تشکیل حکومت و افزایش دشمنی‎ها گنجانده شده است.

حسینی اظهارکرد: ۱۵ آبان ماه، آخرین مهلت ارسال آثار جشنواره است که علاقه مندان می توانند آثار خود را از طریق سایت جشنوارهwww.mahdaviatfest.ir ، پیام رسان‎های سروش و ایتا با نشانی mahdaviatfest@ و دبیرخانه جشنواره ملی مهدویت به نشانی قم، صفاشهر کوچه جهاددانشگاهی پلاک ۳۲ صندوق پستی ۱۶۱-۳۷۱۸۵ ارسال کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار