مدیرکل دامپزشکی استان قم مطرح کرد
مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: در خردادماه سال 96 یک میلیون و دویست هزار قطعه جوجه ریزی در استان داشتیم که خردادماه امسال این تعداد به 894 هزار قطعه رسید.
کد خبر: ۶۲۷۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸ 07 July 2018

به گزارش تابناک قم،محمد مهدی رفیعی با اشاره به وضعیت جوجه ریزی استان قم اظهار کرد: در خردادماه سال 96 یک میلیون و 200 هزار قطعه جوجه ریزی در استان داشتیم که خردادماه امسال این تعداد به 894 هزار قطعه رسید و 27 درصد کاهش داشتیم، دلیل این مساله تنظیم بازار و بحث عرضه و تقاضا بود.

وی ادامه داد: در هشت روز ابتدای تیرماه در سال گذشته، جوجه ریزی در استان قم 258 هزار قطعه بود که امسال این تعداد به 116 هزار قطعه رسید و 55 درصد کاهش داشت. جوجه ریزی پولت در خرداد 96 در استان، 954 هزار قطعه بود که در خرداد امسال به 434 هزار قطعه رسید و بازهم در این حوزه 55 درصد کاهش داشتیم.

مدیرکل دامپزشکی استان قم افزود: جوجه ریزی مرغ تخم گذار در خرداد سال گذشته در استان، 369هزار قطعه بود که خرداد امسال به 97 هزار قطعه رسید و 75 درصد کاهش داشت. 22 واحد مرغ تخم گذار در استان قم داریم و تولید این واحدها در هشت روز تیرماه، 64 درصد کاهش داشت.

رفیعی با اشاره به وضعیت مرغداری‌های استان قم اظهار کرد: مرغداری‌ها در زمینه جوجه ریزی محدودیتی ندارند، مگر این که شرایط بهداشتی را رعایت نکنند، برخی از واحدهای مرغداری در استان قم به دلیل شرایط بازار اقدام به کاهش جوجه ریزی کردند.

وی خاطرنشان کرد: شرایط تعیین شده برای جوجه ریزی در استان قم شرایط حداقلی است و بارها این موارد در جلسات به مرغداران تذکر داده شده است تا شاهد شیوع بیماری آنفولانزای مرغی در قم نباشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار