مدیرکل بهزیستی:
مدیرکل بهزیستی قم گفت: 22 مرکز مشاوره زیر نظر این نهاد فعال است که خدمات مشاوره ای به مراجعه کنندگان ارائه می کند.
کد خبر: ۶۲۷۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸ 08 July 2018

به گزارش تابناک قم، رضا سلیقه در جلسه کارگروه نهادینه کردن فرهنگ مشاوره در دانشگاه مفید قم اظهار داشت: سال گذشته در این مراکز 20 هزار مشاوره حضوری به مراجعه کنندگان ارائه شد.

وی افزود: همچنین در بخش مراجعه غیرحضوری با شماره تماس 1480 حدود 25 هزار خدمات مشاوره ای تلفنی ارائه شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

مدیرکل بهزیستی قم ادامه داد: درصدد افزایش تعداد مراکز مشاوره ای تخصصی در حوزه های مختلف با استفاده از ظرفیت کارشناسان مجرب و متخصص هستیم.

وی با اشاره به آمار سازش در بین زوج های متقاضی به طلاق گفت: سال گذشته یک هزار و 500 پرونده طلاق به تیم مشاوره ای بهزیستی قم واقع در دادگاه خانواده ارجاع داده شد که شاهد سازش 25 درصدی بودیم.

وی گفت: ارائه مشاوره ها نقش مهمی در کاهش آمار طلاق و آگاهی مردم در حوزه های مختلف می شود از این رو باید خدمات مشاوره ای در جامعه افزایش یابد.

سلیقه با اشاره به این که خدمات رایگان مشاوره ای به نیازمندان ارائه می شود گفت: سیستم یارانه ای مشاوره سال گذشته به 500 تن خدمات رایگان ارائه کرد که 500 میلیون ریال هزینه مشاوره توسط اداره کل بهزیستی قم پرداخت شد.

وی تاکید کرد: مشاوره ها و ارائه آموزش های به موقع تاثیر به سزایی درکاهش آسیب های اجتماعی از جمله طلاق دارد در همین راستا آموزش 6 ساعت پیش از ازدواج برای زوج ها در سطح کشور به قانون اجباری تبدیل شد.

وی با بیان این که 50 درصد طلاق ها در چهار سال اول زندگی رخ می دهد گفت: طبق کار پژوهشی بر 20 هزار پرونده طلاق طی 10 سال به این نتیجه رسیده ایم که نبود شناخت و مهارت کافی در زندگی از مهمترین عوامل طلاق است.

وی گفت: نبود مهارت های کافی مشکلاتی به وجود آورده است که منجر به گرفتن تصمیم های ناصحیح و طلاق شده ، این در حالی است که اگر وضعیت طلاق کنترل نشود تبعاتی در جامعه دارد که باعث ایجاد آسیب های اجتماعی می شود.

وی ادامه داد: مشکلات زنان سرپرست خانوار و فرزندان طلاق یکی از آسیبهای اجتماعی است که باید مورد توجه قرار گیرد در حال حاضر در استان قم یک هزار زن سرپرست خانوار مورد حمایت بهزیستی قم قرار گرفته اند.

مدیرکل بهزیستی قم همچنین از خدمات کلینیک حقوقی دانشگاه مفید قم تقدیر کرد و گفت: با این کلینیک درگذشته تفاهمنامه همکاری امضا شده است و بر اساس آن افرادی که نیاز به مشاوره داشته اند به این مرکز ارجاع داده شدند.

وی خاطرنشان کرد: باید با همکاری دستگاه های مختلف ، این کلینیک خدمات مشاوره ای به صورت گسترده تری به مردم ارائه شود.

کارگروه نهادینه کردن فرهنگ مشاوره در دانشگاه مفید با حضور مدیران کل امور اجتماعی استانداری و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم،اعضای هیات رییسه اتاق اصناف و اعضای کانون وکلای این استان برگزار شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار