دبیر علمی همایش علمی امام رضا(ع) آموزه‌ها و کارکردها گفت: توجه به نیازهای روز اجتماعی و مباحث تمدنی از محورهای مهم نخستین همایش علمی امام رضا(ع) آموزه‌ها و کارکردها است.
کد خبر: ۶۲۷۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱ 08 July 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌ا‌لاسلام والمسلمین حمیدرضا مطهری اظهار داشت: برگزاری این قبیل همایش‌ها در معرفی و ترویج معارف اسلامی بسیار سودمند است.

وی با تأکید بر جایگاه والای امام رضا(ع) در فرهنگ و تمدن اسلامی افزود: جایگاه امام رضا (ع) در میان عموم مسلمانان به‌عنوان شخصیت بزرگ دین اسلام بر هیچ‌کسی پوشیده نیست و به همین دلیل لازم است که توجه ویژه‌ای به سیره ایشان انجام شود.

دبیر علمی همایش علمی امام رضا(ع) آموزه‌ها و کارکردها گفت: درمجموع کاری که به‌عنوان یک اثر همه‌جانبه درزمینهٔ سیره امام رضا (ع) باشد وجود نداشته و رسانه‌ها باید در جهت تبیین اندیشه و سیره رضوی گام بردارند.

مطهری با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در راستای ترویج معارف اسلامی در سال‌های گذشته ابراز کرد: طی سال‌های گذشته در انجمن تاریخ‌پژوهان همایشی درباره امام کاظم (ع) برگزار شد و پس‌ازآن سلسله همایش‌های ابن الرضا (ع) برگزار شد.

وی عنوان کرد: طبق تلقی‌های متخصصان برای ترویج سیره امام رضا (ع)، لازم است تا فعالیت‌های زیادی شکل بگیرد و این دغدغه‌ها سبب شروع همایش‌هایی پیرامون سیره امام رضا (ع) بوده و امید است که این همایش‌های آغازی باشد برای همایش‌های دیگر تا مجموعه جامعی راجع به سیره امام رضا (ع) گردآوری شود.

دبیر علمی همایش علمی امام رضا(ع) آموزه‌ها و کارکردها، با بیان ویژگی‌های همایش علمی امام رضا(ع) آموزه‌ها و کارکردها ادامه داد: این همایش طی دو پنل در صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود که در قبل از ظهر درزمینهٔ مباحث کلامی و قرآنی و در عصر در حوزه تاریخ و سیاست صورت می‌پذیرد.

مطهری تأکید کرد: آقایان علی نصیری، سعید جوادی آملی، الویری، نجف لک زایی و سایر بزرگان و شخصیت‌های حوزه علمیه قم در این همایش حضور پیدا می‌کنند،روز همایش کسانی که موفق به حضور در همایش نشوند، می‌توانند از طریق اینترنت به نحو مجازی مباحث را به‌صورت زنده دنبال کنند.

وی خاطرنشان کرد: پایان این همایش اختتام این حرکت نیست، بلکه آغاز یک حرکتی در حوزه معارف امام رضا (ع) است و امیدواریم کارهای مناسبی در این زمینه صورت گیرد.

دبیر علمی همایش علمی امام رضا(ع) آموزه‌ها و کارکردها با اشاره به ابعاد ملی همایش تصریح کرد: این همایش صرفاً مختص قم نبوده و از مراکز سه استان اصفهان، تبریز و فارس در برگزاری این همایش اعلام آمادگی کرده‌اند و از سطح استانی فراتر رفته و به سطح ملی نزدیک شده است.

مطهری بیان کرد: در این همایش سعی شده است که موضوعاتی مطرح شود که نیازهای روز جامعه موردتوجه قرار گیرد، همچنین مباحث تمدنی نیز یکی از نیازهای روز کشور و حتی دنیا است.

دبیر علمی همایش علمی امام رضا(ع) آموزه‌ها و کارکردها عنوان کرد: علاوه بر نیازهای اجتماعی، مباحث علمی نیز در این همایش موردتوجه قرارگرفته است، به‌طور مثال سیره سیاسی امام رضا (ع) و طرز رفتار در مقاطع مختلف، یکی از نیازهای روز جامعه ما بوده و می‌تواند در انتخاب بهترین تصمیم‌های سیاسی به مردم کمک شایانی رساند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار